Acasă Cultură ADN-UL UNEI FEMEI HOMO SAPIENS DIN ASIA DE EST A DEZVĂLUIT LEGĂTURA...

ADN-UL UNEI FEMEI HOMO SAPIENS DIN ASIA DE EST A DEZVĂLUIT LEGĂTURA CU PRIMII AMERICANI

(c) X. ZHANG ET AL/CURRENT BIOLOGY 2022

O populație de Homo sapiens, nedetectată anterior, a locuit în ceea ce este acum sud-vestul Chinei în urmă cu aproximativ 14.000 de ani și a contribuit la strămoșii vechilor americani.

Identitatea evolutivă a acestui grup asiatic a fost dezvăluită datorită ADN-ului antic extras dintr-o calotă excavată anterior la Mengzi Ren (MZR), un sit arheologic din Peștera Red Deer din sud-vestul Chinei, au raportat cercetătorii în jurnalul Current Biology.

Descoperirea oferă o oportunitate rară de a restrânge locul de unde au venit strămoșii americanilor antici în vasta întindere a Asiei de Est.

Geneticianul Bing Su și colegii săi din cadrul Institutului de Zoologie Kunming din China au recuperat aproape tot ADN-ul mitocondrial al individului din fosile, moștenit de obicei de la mamă, și aproximativ 3,3% din ADN-ul nuclear, care este moștenit de la ambii părinți.

Fosilele de hominide descoperite la Red Deer Cave în anul 1989 arată ca cele ale oamenilor de astăzi, în unele privințe, dar în altele seamănă cu Neandertalii asiatici și Homo erectus. Acest amestec neobișnuit de schelete a inspirat o dezbatere asupra faptului dacă fosilele chineze reprezintă H. sapiens sau au origini diferite.

Noile analize genetice și comparații cu oamenii din zilele noastre și cele foarte vechi identifică ADN-ul individului de la MZR ca fiind similar cu cel al unei femele H. sapiens din sudul Asiei de Est. La fel ca în Asia de Est de astăzi, strămoșii femeilor antice au inclus mici contribuții din partea denisovenilor și neandertalienilor.

Grupul de cercetători al lui Su a descoperit faptul că femeia de la MZR avea legături genetice cu oameni străvechi din Americi, care datează de acum aproximativ 12.000 de ani. Unii oameni din din sudul Asiei de Est au călătorit la acea vreme pe coasta de est a Chinei, posibil prin Japonia, și au traversat un pod terestru către America de Nord, bănuiesc oamenii de știință.