Acasă Știri ASTRONAUȚII AR PUTEA FOLOSI SOLUL DE ASTEROIZI PENTRU A CULTIVA PLANTE

ASTRONAUȚII AR PUTEA FOLOSI SOLUL DE ASTEROIZI PENTRU A CULTIVA PLANTE

(c) MIKE HESS/UND TODAY

Astronauții ar putea într-o zi să se hrănească cu salată cultivată în sol de asteroizi.

Cercetătorii au crescut salată romană, ardei iute și ridichi roz în amestecuri de mușchi de turbă și sol de asteroizi, după cum a fost raportat în Planetary Science Journal în iulie 2022.

„Oamenii de știință au cultivat anterior culturi în sol lunar, dar noul studiu se concentrează pe meteoriții condriți carbonați, cunoscuți a fi bogați în surse volatile, în special apă”, spune astroecologul Sherry Fieber-Beyer din cadrul Universității Dakota de Nord din Grand Forks. Acești meteoriți și asteroizii lor părinți sunt, de asemenea, bogați în azot, potasiu și fosfor – nutrienți cheie pentru agricultură. Pulverizarea acestor tipuri de asteroizi, probabil ca parte a eforturilor de minerit în spațiu, ar putea furniza o aprovizionare de material agricol în spațiu.

Fieber-Beyer a achiziționat un material care imită compoziția rocilor spațiale și l-a oferit studentului ei absolvent, Steven Russell, pentru a cultiva plante.

Russell, astrobiolog în cadrul Universității din Wisconsin-Madison, a ales un tip de ridiche, salată verde și ardei iute – toate care au crescut la bordul Stației Spațiale Internaționale. El, Fieber-Beyer și colegul lor Kathryn Yurkonis au comparat modul în care plantele au crescut doar în sol fals de asteroizi, turbă și diverse amestecuri ale celor două compoziții.

Mușchiul de turbă menține solul liber și îmbunătățește retenția de apă. În toate amestecurile cu mușchi de turbă, plantele au crescut. Cu toate acestea, pământul de asteroizi fals s-a compactat și nu a putut reține apa, astfel încât plantele nu au putut crește.

Fieber-Beyer va încerca să crească semințe de măzică păroasă în acel sol fals de asteroizi, să lase plantele să se descompună și apoi să amestece materia vegetală moartă în sol. Prin această metodă, spune ea, s-ar putea asigura că solul nu se compactează. În plus, semințele cântăresc mult mai puțin decât mușchiul de turbă, ceea ce le face mai ușor de transportat în spațiu pentru a ajuta la orice încercări viitoare de agricultură.