Acasă Știri CUM AU APĂRUT UNELE BOLI ÎN MEXIC?

CUM AU APĂRUT UNELE BOLI ÎN MEXIC?

Un nou studiu arată că trei schelete excavate în Mexico City, inclusiv aceste cranii, proveneau de la sclavi africani, care transportau versiuni a două boli infecțioase,nemaiîntâlnite în America în anii 1.500. R. BARQUERA ET AL / CURRENT BIOLOGY 2020

Rămășițele unor sclavi îngropați într-un mormânt comun, s-au dovedit a fi purtătoare de hepatită B și framboesie.

Sclavia s-a dovedit a fi contagioasă, din momentul în care Spania a colonizat Mexicul, respectiv începând cu secolul al XVI-lea. Cercetătorii susțin faptul că persoanele din Africa, răpite de sclavi și duse în Mexic în acea perioadă, în timpul comerțul transatlantic, ar fi putut aduce în America două forme de boli infecțioase, precum hepatita B și framboesia.

ADN-ul a trei dintre bărbații ale căror schelete au fost anterior dezgropate, în apropierea unui spital din Mexico City, indică faptul că aceștia proveneau din vestul sau sudul Africii. Acestea au fost declarațiile arheologului Rodrigo Barquera și ale colegilor săi, din cadrul Institutului Max Planck pentru Revista Știința Istoriei Omului. Dinții superiori ai bărbaților erau depuși în jos, aceasta fiind o practică cunoscută ca fiind caracteristică sclavilor africani din America, raportează oamenii de știință, în data de 30 aprilie, în cadrul jurnalului Current Biology.

Diferitele forme de stronțiu, carbon și azot regăsite în dinții bărbaților, care indică regiunea în care a crescut o persoană, sugerează și originile diferite din copilăria bărbaților, și anume, din afara Mexicului.

Astfel, dinții unui bărbat transportau ADN-ul dintr-o tulpină a virusului hepatitei B, care, în zilele noastre, se găsește, de obicei, în zona de vest a Africii, susțin experții. Deși nu este clar când au apărut pentru prima dată infecțiile cu hepatită B în America, cercetătorii declară faptul că sclavii de origine africană au adus o nouă formă genetică de hepatită B în Mexic.

Un dinte aparținând unui alt bărbat, a fost purtătoral unui ADN bacterian, dintr-o tulpină de framboesie,întâlnită și la vest-africani, în prezent. Această infecție provenită din zona tropicală, afectează pielea, oasele și articulațiile. Cercetările anterioare au descoperit faptul că această infecție din Africa de Vest, a fost îngropată în Mexico City, în scheletul unui individ din secolul al XVII-lea cu strămoși europeni, ceea ce sugerează faptul că framboesia,de care sufereau sclavi africani, cu un secol în urmă, continua să infecteze oamenii din acea regiune.

Cei trei bărbați au trăit, cu aproximație, între anul 1436 și anul 1626, pe baza datelor din radiocarbon găsite pe dinții acestora. Eireprezintă prima generație de africani, identificată vreodată în America. În calitate de sclavi, bărbații au ajuns, probabil, în Mexic prin intermediul unui sistem transatlantic de serviciu, pe care Spania l-a întreprins la începutul anilor 1500, susțin oamenii de știință.

Echipa lui Barquera estimează că acești indivizi au murit la vârsta de 20 de ani, înainte de a fi îngropați într-o groapă comună. Oasele bărbaților prezintă urme ale muncii grele, inclusiv semne provenite ca urmare a transportului de încărcături cu greutate ridicată, leziuni, cum ar fi fracturi de picioare, precum și leziuni cauzate de malnutriție sau infecții parazitare.