Acasă Stil de viață IMPACTUL COVID-19 ASUPRA ACTIVITĂȚII COMPANIILOR DIN ROMÂNIA

IMPACTUL COVID-19 ASUPRA ACTIVITĂȚII COMPANIILOR DIN ROMÂNIA

60
0

Impactul COVID-19 asupra activității companiilor din România

Corina – Ionela DUMITRESCU, Natalia MANEA, Răzvan – Marian MARINESCU, Nicoleta NICULESCU, Răzvan – Mihai DOBRESCU, Roxana – Adriana PUIU

Această lucrare are drept scop analiza modului de acțiune a antreprenorilor români, a reacțiilor acestora și a modurilor de adaptare la piața actuală a muncii, în contextul pandemiei de coronavirus. Cercetarea este una calitativă, efectuată pe un grup de 10 antreprenori, din diferite domenii. Tehnica utilizată este interviul aprofundat, iar instrumentul utilizat este ghidul interviului.

În 2020, România a atras fonduri de 400 milioane EUR, sprijin financiar din partea Băncii Mondiale, în vederea prevenirii pandemiei de Covid-19. Finanțarea a acoperit o serie de intervenții pentru consolidarea serviciilor de sănătate, a minimizat pierderile atât pentru sectorul public, cât și pentru cel privat și a protejat viețile a mii de oameni, precum și mijloacele de trai ale acestora.

În ceea ce privește cercetarea realizată, dintr-un total de 10 antreprenori, respondenții au răspuns că au o experiență în afaceri de 1-3 ani (6 pers.), 3-5 ani (2 pers.) și 10-20 ani (2 pers.).

Dintre toți cei 10 respondenți, doar unul a experimentat închiderea unei companii, restul de 9 neînchizând afacerea până în momentul sondajului. Se poate concluziona că pandemia nu a condus antreprenorii să se retragă din afacerile pe care le au.

Toți antreprenorii care au răspuns sondajului au mai puțin de 10 angajați în compania lor și lucrează în diverse domenii, inclusiv agricultură, comunicații, IT, servicii etc.

Întrebările adresate antreprenorilor au fost următoarele:

  1. Care a fost cea mai solicitantă provocare cu care a trebuit să vă confruntați din cauza pandemiei COVID-19 și care a fost soluția dumneavoastră?
  2. Puteți aprecia impactul pe care provocările descrise anterior le-au avut asupra afacerii dumneavoastră?
  3. Cât de inventiv/ă ați fost ca antreprenor? În timpul pandemiei, au trebuit să fie modificate o serie de activități și au fost date mai multe reglementări guvernamentale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii. Care este cea mai inovatoare idee pe care ați avut-o în timpul acestei pandemii și care a fost nivelul de dificultate pentru îndeplinirea activităților (ușor, mediu, greu)?
  4. Ce v-a ajutat cel mai mult să treceți de pandemie?

În urma analizei datelor calitative, s-a constatat faptul că antreprenorii au un plan pentru afacerea lor. Aceștia intenționează să se întoarcă pe piață, încercând să obțină cel puțin aceleași profituri și cote de piață, așa cum erau înainte de pandemie, chiar dacă au fost nevoiți să își îndrepte investițiile mai mult spre zona de PR sau marketing. Antreprenorii înțeleg că pandemia este o situație unică și încearcă să întoarcă totul în favoarea lor, atrăgând în continuare clienți.

Ca o concluzie generală, pandemia COVID-19 i-a obligat pe antreprenori să realizeze plăți dintr-un buget redus și, mai important, să fie inovatori și flexibili, pentru a se putea adapta la noile reglementări emise la nivel național.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.