Acasă Transporturi CHINA DEZVOLTĂ INDUSTRIA TAXIURILOR AUTONOME

CHINA DEZVOLTĂ INDUSTRIA TAXIURILOR AUTONOME

49
0
(c) HE LUQI/QIANLONG/GETTY IMAGES

Compania tehnologică Baidu din China a deschis o pistă de testare și o bază de operațiuni, amplasate pe o suprafață de 2,5 acri, destinate vehiculelor autonome. Acesta este cel de-al treilea astfel de sit din țară și cea mai recentă strategie de a domina industria „robotaxi”.

Piața vehiculelor autonome din China evoluează mai rapid decât cea din SUA, datorită sprijinului guvernamental de reglementare. În anul 2020, Baidu și competitorul AV AutoX, sprijinită de gigantul de comerț electronic Alibaba, au anunțat o serie de pași în cursa către o promițătoare piață masivă.

Banca elvețiană UBS estimează că, până în anul 2030, piața globală a taxiurilor autonome va valora cel puțin 2 trilioane de dolari anual, achizițiile vehiculelor respective reprezentând 12% din toate mașinile noi vândute.

În aprilie 2020, Baidu a început să ofere excursii gratuite cu taxiuri autonome, într-o zonă predefinită din Changsha, urmată de Cangzhou și Beijing. Ulterior, în decembrie 2020, AutoX a lansat un proces de testare a taxiurilor autonome, în sudul orașului Shenzhen, și a deschis acest serviciu publicului, în ianuarie 2021. În mai 2021, Baidu a lansat serviciul comercial de robotaxi, într-o zonă cu o suprafață de aproximativ 2 kilometri pătrați, în vestul orașului Beijing. În iulie 2021, compania a pus la dispoziția publicului un program pilot, care acoperă un district cu o suprafață de 96 de kilometri pătrați, în sudul orașului Guangzhou.

Centrul de operațiuni din Shanghai va servi ca bază pentru taxiuri, autobuze și alte tipuri de vehicule autonome din regiune, deținute de Baidu. Baza va colecta date, va calibra vehiculele conectate la rețea și va acționa precum un centru de control de la distanță.

„Baza noastră va servi ca un ecosistem inteligent de conectivitate și se va extinde la peste 200 de vehicule autonome, pentru a deveni cea mai mare grupare de vehicule autonome din China de Est”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Baidu.

În anul 2020, AutoX a deschis un centru de operațiuni pentru taxiuri autonome, care oferă servicii robotaxi limitate publicului din Shanghai. Între timp, serviciul robotaxi al companiei din Shenzhen funcționează fără un șofer sau un operator în mașină.

Odată cu decizia, din urmă cu trei ani, a oficialilor orașului Beijing, de a aproba testele auto pentru vehiculele autonome pe drumurile publice desemnate, zeci de orașe au acordat certificări pentru programe pilot a peste 70 de companii.

În iunie 2019, autoritățile de reglementare din China au început să permită testări limitate ale taxiurilor autonome. În ianuarie 2021, Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației a lansat un proiect de lege care permite testarea vehiculelor autonome pe autostrăzi, cu scopul de a deschide piața robotaxi-urilor până în anul 2025.

Baidu a anunțat că intenționează să lanseze 3.000 de taxiuri autonome în 30 de orașe chinezești, până la sfârșitul anului 2023. AutoX și WeRide, susținute de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, au obiective similare.

Didi Chuxing, compania chineză care se confruntă recent cu probleme de reglementare naționale, operează, de asemenea, vehicule autonome.

De asemenea, China urmărește alte aplicații pentru vehiculele autonome, inclusiv camioane autonome. Baidu lucrează la un sistem de excavatoare robotizate, în colaborare cu Universitatea din Maryland, integrând capacități de percepție, planificare și control, pentru a permite încărcarea materialului fără intervenția umană. Sistemul de excavare a fost implementat în scenarii din lumea reală, funcționând continuu, timp de peste 24 de ore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.