Acasă Știri INFLUENȚA AMBALAJULUI ASUPRA PERCEPȚIEI GUSTULUI

INFLUENȚA AMBALAJULUI ASUPRA PERCEPȚIEI GUSTULUI

170
0
(c) Tim Gainey/Alamy

Oamenii se așteaptă ca ciocolata cu ambalaj negru să fie amară, iar cea cu ambalaj galben sau roz să fie dulce.

Iuri Baptista din cadrul Universității Campinas din Brazilia și colegii săi au analizat modul în care oamenii asociază culoarea ambalajului ciocolatei cu gustul acesteia.

Cercetătorii au realizat un sondaj pe baza opiniilor a 420 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, jumătate dintre participanți aflându-se în Brazilia, iar cealaltă jumătate în Franța. Sondajul a cuprins două fotografii ilustrând batoane de ciocolată cu lapte și două ilustrând batoane de ciocolată neagră. Fiecare dintre acestea au fost ambalate într-o culoare specifică: negru, albastru, maro, verde, roșu, roz sau galben.

Participanților li s-a cerut să clasifice fiecare baton de ciocolată pe o scară de la unu la nouă pentru diferite atribute și să-și exprime părerea legat de gustul acestuia, daca este amar sau dulce. Pentru a evita orice părtinire, nu li s-a comunicat scopul studiului.

Oamenii se așteptau ca atât ciocolata cu lapte, cât și cea neagră să aibă un gust amar, dacă ambalajul său era negru. Pe de altă parte, participanții se așteptau ca ciocolata în ambalaj galben sau roz să fie dulce.

„Consumatorii se așteaptă ca ciocolata să aibă un anumit gust în funcție de culoarea ambalajului”, spune Baptista.

De asemenea, participanții au fost întrebați cât de mult se așteaptă să le placă fiecare baton de ciocolată. Ciocolata cu lapte a fost clasificată ca fiind mai plăcută dacă are ambalaj negru, dar ciocolata neagră ar fi mai puțin plăcută dacă ar avea același ambalaj negru.

Nu a existat o diferență semnificativă între răspunsurile participanților din Brazilia și a celor din Franța. Acest lucru a surprins echipa, având în vedere că ambele țări au obiceiuri foarte diferite în ceea ce privește consumul ciocolatei, a declarat Baptista. În medie, o persoană din Franța mâncă 7,3 kilograme de ciocolată pe an, față de doar 2,8 kilograme în Brazilia. De asemenea, francezii mănâncă ciocolată cu un conținut mai crescut de cacao, decât brazilienii.

„Culoarea joacă un rol important în stabilirea așteptărilor noastre. Aceste așteptări pot influența experiența reală a gustului”, a declarat Charles Spence din cadrul Universității Oxford.

În viitor, cercetătorii speră să testeze dacă ciocolata își schimbă gustul în ambalaje de culori diferite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.