Acasă Stil de Viață TESTELE DE MEMORIE

TESTELE DE MEMORIE

121
0
Westend61/Getty Images

Atenția distributivă, din punct de vedere al conținutului media, precum verificarea rețelelor sociale în timpul vizionării unui film, poate fi cauza unor pierderi de atenție și dificultăți în amintirea anumitor detalii.

„Rezultatele obținute susțin faptul că ar trebui să fim mai conștienți de modul în care interacționăm cu informațiile provenite din mass-media”, a menționat Kevin Paul Madore, din cadrul Universității Stanford, California. Acesta, împreună cu echipa sa de cercetare, au comparat nivelurile de multitasking raportate către oameni, cu performanțele obținute de aceștia în cadrul unui test de memorie, ca parte a unui studiu care a inclus 80 de participanți cu vârste cuprinse între 18 – 26 de ani.

Cercetătorii au testat în mod specific memoria episodică, care ne ajută să ne amintim anumite evenimente, prezentându-le participanților pe un computer imagini cu diverse obiecte. Ulterior, echipa de cercetare le-a solicitat participanților să-și amintească obiectele prezentate. În același timp, aceștia au utilizat encefalografia (EEG) și tehnologia „eye tracking”, pentru a monitoriza capacitatea de concentrare a atenției participanților.

De asemenea, Madore și colegii săi au solicitat participanților să completeze un chestionar, pentru a determina frecvența cu care aceștia se angajează în diferite forme de multitasking media, precum  trimiterea mesajelor de tip text, în timpul cititului, vizionării unui film sau în timp ce ascultă muzică. Aceștia au descoperit faptul că persoanele care au raportat un nivel mai ridicat de multitasking media, au prezentat lacune mai mari de atenție în timpul testului de memorie, acest rezultat fiind asociat cu dificultăți crescute, în ceea ce privește amintirea evenimentelor precedente.

„Limitarea potențialelor distrageri poate contribui la îmbunătățirea memoriei și la reducerea blocajelor mintale”, a adăugat Madore. „Concentrarea asupra sarcinilor importante, în timpul lucrului sau a prelegerilor școlare, poate produce îmbunătățiri majore.”

„Multitaskingul media devine din ce în ce mai prezent. Deocamdată nu dispunem de suficiente date cu privire la efectele acestuia”, a declarat Amy Orben, din cadrul Universității din Cambridge.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.