Acasă Știri SCHIMBAREA DENUMIRII COMPANIEI FACEBOOK ÎN META

SCHIMBAREA DENUMIRII COMPANIEI FACEBOOK ÎN META

65
0
(c) Meta

După multe speculații, în data de 28 octombrie, Facebook, compania care deține mai multe platforme, inclusiv Facebook, Instagram și WhatsApp, și-a schimbat numele în Meta. În cadrul conferinței anuale a companiei, Mark Zuckerberg, directorul general al companiei, a declarat: „În acest moment, marca noastră este atât de strâns legată de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem în prezent, darămite în viitor. În viitor, sper să putem fi văzuți ca o companie metavers și vreau să ancoram munca și identitatea noastă în acest proiect.”

Este important de reținut faptul că Facebook, WhatsApp și Instagram își vor păstra numele. Totuși, compania care le deține se va numi Meta.

Numele a fost ales în mod deliberat pentru a reprezenta produsul pe care Zuckerberg speră că Facebook îl va livra: metaversul, un spațiu virtual 3D online comun, pe care un număr de companii sunt interesate să-l creeze și care ar trebui să reprezinte o versiune viitoare a internetului.

„În acest viitor, te vei putea teleporta instantaneu sub formă de hologramă pentru a fi la birou fără a face naveta, la un concert cu prietenii sau în camera de zi a părinților tăi”, a relatat Zuckerberg într-o scrisoare prin care a anunțat rebrandingul companiei Facebook.

În primul rând, Meta nu vrea să fie cunoscută doar ca o platformă de social media. „Bănuiala mea este că este vorba despre deținerea sistemului de operare al viitorului și despre experiența Facebook în ceea ce privește rularea unei aplicații pe sistemele de operare ale altor rivali. Nu vor să fie prizonieri pe platforma altora. Ei vor ca alții să fie prizonieri pe platforma lor”, a declarat Anupam Chander din cadrul Georgetown University Law Center din Washington, DC.

În cadrul anunțului au fost făcute referiri subtile la compania Apple, reprezentanții firmei Meta declarând faptul că nu vor ca o singură companie să restricționeze acțiunile utilizatorilor și astfel să perceapă taxe mai mari. Totuși, Max Van Kleek din cadrul Universității din Oxford este sceptic cu privire la faptul că Meta însăși nu va deține controlul asupra metaversului.

„Meta pur și simplu va oferi instrumentele, fără a monitoriza utilizarea acestora? Mă îndoiesc că firma va renunța la orice ar putea compromite poziția ei, precum cea de furnizor definitiv de publicitate al metaversului”, a declarat Van Kleek.

După lansarea Facebook Papers, a existat o serie de informații negative cu privire la documente interne, în care sunt evidențiate problemele companiei și care au fost secretate în afara acesteia de către Frances Haugen. Unii au văzut noul nume ca pe o modalitate de a distrage atenția de la această întâmplare.

„Toate informațiile negative din presă și bătăliile politice din prezent au de-a face cu rețelele sociale ale companiei, așa că lansarea a ceva cu totul nou este o modalitate de a realiza un rebrand și de a începe din nou, fără a schimba prea mult produsele problematice existente”, a declarat Taina Bucher din cadrul Universității din Oslo, Norvegia și autoarea cărții Facebook.

Chander vede acest lucru ca pe o încercare de a trece cu vederea, mai degrabă decât de a suprascrie, problemele ridicate de Facebook Papers.

Una dintre problemele companiei Meta este aceea că firma încearcă să fie singura care susține metaversul și rolul esențial pe care acesta l-ar juca în viețile oamenilor în cazul în care viziunea sa asupra viitorului devine realitate. În ultimele luni, compania s-a confruntat cu întreruperi ale aplicațiilor sale cheie, care au limitat capacitatea de comunicare în mari zone ale lumii. Dacă așa ceva s-ar întâmpla într-un univers VR atotpervaziv precum metaversul, consecințele ar putea fi uriașe. .

„Întreaga prezentare a metaversului este foarte utopică și naivă. Se fac o mulțime de presupuneri generale despre modul în care oamenii își trăiesc viața. Sunt sigur că nu toată lumea ar fi atât de încântată de metavers”, a declarat Bucher.

„Aceasta este încă o altă lume pe care vor să o cucerească. După ce au cucerit Pământul, acum vor să cucerească metaversul virtual”, a adăugat Chander.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.