Acasă Gadget-uri TEHNOLOGIA CARE TRANSFORMĂ ORICE SUPRAFAȚĂ ÎNTR-UN ECRAN TACTIL

TEHNOLOGIA CARE TRANSFORMĂ ORICE SUPRAFAȚĂ ÎNTR-UN ECRAN TACTIL

60
0
(c) NARA INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY

De la apariția smartphone-ului, utilizarea ecranelor tactile pentru a interacționa cu conținutul digital a devenit omniprezentă. Însă, până acum ecranele tactile au fost limitate în principal la dispozitive care pot încăpea într-un buzunar sau puțin mai mari. În prezent, cercetătorii au venit cu o modalitate mai ieftină de a transforma orice suprafață într-un ecran tactil, deschizând o serie de noi posibilități de interacțiune cu lumea digitală.

Încercările anterioare de a permite oamenilor să manipuleze imaginile proiectate prin atingere s-au bazat pe dispozitive de intrare speciale, senzori multipli sau algoritmi de procesare a imaginilor, având un conținut vizual aglomerat. Noul sistem necesită doar o singură cameră atașată chiar sub proiector, iar dezvoltatorii sistemului afirmă că funcționează bine indiferent de ceea ce doriți să proiectați.

Cheia abordării este un truc optic inteligent care înregistrează doar mișcările realizate deasupra suprafeței proiecției. Astfel sunt înregistrate degetele utilizatorilor în timp ce apasă butoanele digitale, iar simultan orice altceva este ignorat din câmpul vizual al camerei. Proiectanții săi speră că tehnologia ar putea fi folosită aproape oriunde pentru a crea ecrane mari, interactive.

„Puteți proiecta orice doriți și puteți face sistemul interactiv pentru jocuri sau pentru diferite tipuri de experiențe ale utilizatorilor”, a declarat Suren Jayasuriya, asistent universitar în cadrul Universității de Stat din Arizona, care a ajutat la proiectarea sistemului alături de colegii săi din cadrul Institutului de Știință și Tehnologie Nara din Japonia (NAIST).

„Infrastructura necesară este minimă, care necesită doar această cameră de proiectare. Alte sisteme, care încearcă să ajungă la acest nivel de interactivitate, ar avea nevoie fie de mai multe camere, fie de senzori suplimentari de adâncime”, a declarat Jayasuriya.

Abordarea se bazează pe un proiector de scanare cu laser, care scanează rapid în sus și în jos, desenând imaginea proiectată linie cu linie. Aceasta este asociată cu o cameră de declanșare, care expune pe rând pixelii senzorului, astfel încât să scaneze scena vizuală linie cu line, la fel ca proiectorul.

Prin sincronizarea celor două dispozitive, planul orizontal al luminii emise de proiector poate fi făcut să se intersecteze cu planul orizontal de la care primește camera. Și pentru că cele două dispozitive sunt ușor decalate, principiul triangulației va permite să se calculeze adâncimea acestui punct în care se suprapun.

Calibrarea configurației este posibilă, astfel încât camera să preia lumina doar de la o anumită distanță de proiector. Acest lucru înseamnă că, în timp ce camera poate detecta degetele utilizatorilor în timp ce apasă pe imaginea proiectată, va ignora restul scenei vizuale.

Cercetătorii descriu modul în care au asociat această configurație cu un algoritm simplu de procesare a imaginilor pentru a urmări poziția degetelor utilizatorilor în raport cu imaginea proiectată.

Sistemul este deja destul de simplu de configurat, relevă Jayasuriya, dar echipa lucrează acum la o schemă de auto-calibrare pentru a face lucrurile și mai ușoare. Totodată, cheltuielile sunt reduse. Pentru prototipul inițial au fost nevoie de aproximativ 500 de dolari pentru a-l construi, dar ar putea fi redus semnificativ dacă ar fi comercializat.

„Ideea de a combina un laser de scanare cu o cameră de scanare pentru crearea unui plan virtual de detectare este foarte inteligentă”, spune Chris Harrison, profesor asociat la Institutul de Interacțiune Om-Computer al Universității Carnegie Mellon.

Este puțin probabil ca acuratețea sistemului să se potrivească cu ecranele tactile fizice. Însă, posibilitatea de a le proiecta pe orice suprafață ar putea permite o varietate de funcționalități noi, cum ar fi vizionarea unui meci sportiv pe masa de cafea sau proiectarea comenzilor TV pe o suprafață din apropiere, astfel încât să nu fie nevoie să utilizați o telecomandă.

Cercetătorii cred că tehnologia ar putea fi deosebit de utilă în situațiile în care utilizatorul are mâinile murdare sau atunci când se ocupă de copii mici ori încearcă să folosească un ecran tactil în timp ce gătesc. „Cu acest dispozitiv putem căuta rețete fără a fi nevoie să ne spălăm mai întâi pe mâini”, declară Takuya Funatomi, profesor asociat la NAIST.

În prezent, dispozitivul poate înregistra doar un deget pe rând, dar activarea multi-touch ar necesita pur și simplu cercetătorilor să schimbe algoritmul de procesare a imaginii cu unul mai inteligent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.