Acasă Stil de Viață BENEFICIILE ALIMENTELOR BOGATE ÎN FLAVONOIDE

BENEFICIILE ALIMENTELOR BOGATE ÎN FLAVONOIDE

63
0
(c) BBC Science Focus Magazine

Conform unui studiu, o dietă bogată în alimente care conțin flavonoide a fost corelată cu o tensiune arterială mai redusă. Asocierea este explicată parțial de îmbunătățirea microbiomului intestinal.

Flavonoidele sunt compuși care se regăsesc în plante. Alimentele bogate în flavonoide includ legume, fructe (precum mere, pere și fructe de pădure), ciocolată, ceai și vin. În organism, aceste substanțe acționează sub forma unor antioxidanți, oferă protecție împotriva razelor ultraviolete și sunt descompuse de microbiomul intestinal.

„Microbiomul nostru intestinal joacă un rol cheie în metabolizarea flavonoidelor pentru a le spori efectele cardioprotectoare, iar acest studiu oferă dovezi ale faptului că aceste efecte de scădere a tensiunii arteriale sunt realizabile cu modificări simple ale dietei zilnice”, a declarat prof. Aedín Cassidy din cadrul Universității Queen din Belfast, Irlanda de Nord, care a fost autorul principal al studiului.

În anul 2019, Organizația Mondială a Sănătății a clasificat bolile cardiovasculare (BCV) ca fiind principala cauză de deces la nivel mondial. În cadrul cercetărilor anterioare s-au raportat diferențe în compoziția microbiomului intestinal între persoanele cu și fără BCV și s-a menționat faptul că flavonoidele pot reduce riscul de apariție a bolilor de inimă.

O echipă de cercetători din cadrul Universității Regale și a Universității Kiel din Germania, a examinat legătura dintre consumul de flavonoide, tensiunea arterială și microbiomul intestinal. Aceștia au studiat 904 de adulți din cadrul biobăncii PopGen din Germania (dintre care 57% erau bărbați) și le-au cerut să își autoevalueze consumul de alimente cu ajutorul unui chestionar. De asemenea, echipa de cercetare a analizat microbiomul intestinal al subiecților prin colectarea de ADN bacterian din probe de scaun și a măsurat tensiunea arterială a fiecărui participant.

În plus, cercetătorii au adresat o serie de întrebări participanților cu privire la alți factori, inclusiv IMC, istoricul familial în ceea ce privește BCV, activitatea fizică și administrarea de medicamente. După ce au luat în considerare toate aceste date, echipa a descoperit faptul că persoanele cu cel mai mare aport de flavonoide au avut tensiune arterială mai mică și o diversitate mai mare a microbiomului intestinal.

Consumul a 1,6 porții de fructe de pădure pe zi a redus tensiunea sistolică cu 4,1 mmHg, în timp ce 2,8 pahare de vin roșu pe săptămână au condus la o reducere a tensiunii cu 3,7 mmHg.

Echipa a constatat faptul că până la 15,2% din reducerea tensiunii arteriale ar putea fi explicată de diversitatea crescută a microbiomului intestinal.

„Descoperirile noastre indică faptul că pentru a studia mai precis rolurile metabolismului și ale microbiomului intestinal în reglarea efectelor flavonoidelor asupra tensiunii arteriale, studiile viitoare vor trebui să privească participanții din punct de vedere al profilului metabolic,” a declarat Cassidy.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.