Studenții tind să obțină note mai mici dacă cursurile lor încep dimineața devreme.
Participarea la cursuri și somnul odihnitor sunt asociate cu creșterea angajamentului și a performanței academice, dar un curs care are loc dimineața devreme ar putea compromite capacitatea studenților de a le realiza.
Pentru a investiga acest fenomen, Joshua Gooley și colegii săi, din cadrul Școlii Medicale Duke-NUS din Singapore, au analizat performanțele a 27.281 de studenți înscriși la Universitatea Națională din Singapore. Studenții au participat la cursuri între anii 2018 și 2020, înainte de pandemia de COVID – 19.
În medie, cei care aveau mai multe cursuri dimineața au avut o medie generală a notelor mai scăzută decât cei care aveau mai multe cursuri după-amiaza.
„Ne-am asigurat că studenții pe care i-am selectat aveau același volum de lucru, în ceea ce privește creditele cursurilor”, a declarat Gooley. Studenții care nu aveau cursuri de dimineață obțineau, în medie, o medie generală a notelor mai ridicată decât toate celelalte grupuri.
De asemenea, cercetătorii au constatat faptul că participarea a fost mult mai scăzută la cursurile de dimineață. Prezența studenților a fost cu 15% mai mică la cursurile care încep de la ora 08:00 dimineața, față de cele care încep de la 10:00 dimineața sau mai târziu.
Aceștia au investigat prezența la cursuri folosind date de conexiune Wi-Fi asociate cu 24.678 de studenți, care au inclus unii dintre cei 27.281 de studenți inițiali. Dacă un student era conectat la un router Wi-Fi din apropierea sălii de curs, echipa a presupus că persoana respectivă era prezentă. Studenții știau că aceste informații erau colectate și că erau anonimizate înainte de includerea în studiu. „Pe baza programului de curs al fiecărui student, deja cunoșteam locația claselor lor. Tocmai am determinat ce routere Wi-Fi corespund sălilor de curs”, a declarat Gooley.
Pentru a înțelege de ce studenții nu participau la cursurile de dimineață, 181 dintre aceștia au primit câte un senzor care poate măsura ciclurile de somn și activitatea, pentru a-l purta timp de șase săptămâni. „În aproape o treime dintre cazurile în care studenții începeau cursurile de la ora 8:00 dimineața, aceștia nu s-au trezit la timp”, a declarat Gooley. În schimb, rareori dormeau peste ora de începere a cursurilor când acestea aveau loc la prânz sau mai târziu.
Cercetătorii sugerează faptul că rezultatele lor ar putea contribui la informarea schimbărilor în programul orelor de curs. „Un program mai flexibil, în care studenții își pot alege cursurile depinzând de ora la care acestea au loc, ar putea îmbunătăți performanțele lor academice”, a declarat Amy Wolfson din cadrul Universității Loyola din Maryland, care nu a fost implicat în studiu.