Acasă Stil de Viață ORAȘELE AU MICROBIOMI UNICI

ORAȘELE AU MICROBIOMI UNICI

Tokyo, Japonia. (c) Sara Winter/Alamy

Potrivit unui studiu realizat asupra microbiomilor din 60 de zone urbane din întreaga lume, fiecare oraș are propriul său microbiom distinct. De asemenea, în cadrul acestuia, s-au descoperit 11.000 de noi virusuri și bacterii.

Christopher Mason din cadrul Universității Cornell din New York și echipa sa au cerut colegilor din întreaga lume să colecteze mostre de la sistemele de transport urban, cum ar fi metroul, între anii 2015 și 2017. În total, 4.728 de eșantioane au fost colectate din orașe, inclusiv Londra, New York, Rio de Janeiro și Tokyo. Aproximativ 58% din orașe erau în Asia de Est și în Europa.

Mostrele care au fost introduse într-un tub ce conține un agent de conservare ADN și ARN, au fost apoi analizate genetic pentru a vedea ce tipuri de bacterii și virusuri existau pe suprafețe. „Eu călătoresc cu metroul în fiecare zi către serviciu, așa că am vrut să știu ce ating cu mâinile mele”, a declarat Mason.

Fiecărui oraș i s-a atribuit un scor de endemicitate – numărul de specii microbiene endemice într-o anumită zonă, care poate defini amprenta unică a fiecărui oraș.

Cu cât orașul este mai mare, cu atât viața microbiană este mai complexă și mai diversă. Și în orice oraș, indiferent de dimensiune, fiecare distanță de un kilometru între două probe a fost asociat, în medie, cu o diferență de 0,056% în microbii eșantionați.

„Am putea spune cu aproximativ 90% precizie locul în care a fost o persoană, iar aceste date devin tot mai precise atunci când sunt analizate mai multe eșantioane”, a declarat Mason.

Acest lucru sugerează faptul că microbiomii ar putea fi utilizați în investigațiile criminalistice, pentru a stabili dacă o persoană a vizitat un anumit oraș recent.

Mason și echipa sa au descoperit 10.928 de noi virusuri și 748 de noi bacterii care nu existau în bazele de date de referință. „Am fost surprins de cât de mulți sunt. Cred că este o afirmație minunată despre cât de mult mai avem de descoperit despre lume”, a declarat acesta.

Echipa intenționează să extindă prelevarea de probe de la suprafețe la ape reziduale și intenționează să analizeze mostre de la viitoarea Olimpiadă de la Tokyo. Se dorește integrarea rezultatelor în bazele de date ale sănătății publice pentru a depistarea noilor virusuri.