Acasă IA și VR TROMPA DE ELEFANT ROBOTIZATĂ

TROMPA DE ELEFANT ROBOTIZATĂ

106
0
(c) NewScientist

Trompa de elefant robotizată este dotată cu un modul de inteligență artificială, care poate reproduce modul în care stimularea senzorială declanșează reacțiile în lanț ale sinapselor din creierul uman.

Această tehnologie ar putea ajuta la eliminarea computerele externe pentru a controla astfel de roboți și ar permite roboților să se adapteze automat la noile sarcini.

Sebastian Otte și colegii săi, din cadrul Universității din Tubingen,Germania, au creat o trompă de elefant robotizată, imprimată 3D din segmente individuale. Fiecare segment include mai multe motoare de acționare a mecanismelor de angrenaje, care pot fi înclinate până la 40 de grade pe două axe. Aceste angrenaje pot îndoi, extinde sau restrânge trompa robotizată.

Echipa a creat trompa robotizată cu ajutorul a 10 module, dar aceștia susțin faptul că lungimea trompei ar putea fi dublată dar ar utiliza motoare mai puternice. În prezent lungimea acesteia este de 80 cm. În cadrul testelor, aceștia au descoperit că, prin intermediul inteligenței artificiale, ar putea orienta vârful trompei robotizate către o țintă cu o precizie mai mică de 1 cm.

Controlul unui robot care prezintă multe grade de libertate este atât de dificil, încât programarea tradițională a computerului devine extrem de complexă. În schimb, roboții controlați de IA folosesc de obicei o rețea neuronală, care imită funcționarea unui creier cu rețele vaste de neuroni conectați prin intermediul sinapselor. Pentru a controla trompa robotizată, IA este instruită într-o etapă de antrenament al mișcărilor posibile. Antrenamentul constă în exemple ale diferitelor mișcări necesare pentru a orienta trompa robotizată în direcția dorită. De asemenea, pe parcursul antrenamentului, este produs un algoritm care învăță să își creeze propriile soluții pentru sarcini similare.

Echipa a folosit acest robot ca dovadă a conceptului pentru un tip relativ nou de algoritm, care oferă o îmbunătățire majoră a eficienței, numită rețea neuronală spiking. Acestea funcționează într-un mod similar celor din creierele umane, deoarece anumiți stimuli provoacă o reacție în lanț a sinapselor declanșatoare și necesită un nivel mai mic de putere de calcul și energie.

„Acest lucru se datorează faptului că energia este utilizată doar pentru rețeaua neuronală spike, în timp ce rețelele neuronale tipice utilizează energia în permanență, chiar dacă nu detectează activitate”, a declarat Otte.

În cazul unui robot care are o greutate mică, un computer fundamental ar putea rula o rețea neuronală spiking și ar putea continua să se antreneze atunci când este solicitat, devenind mai eficient sau învățând sarcini noi. Roboții care sunt antrenați cu un computer extern produce, de obicei, algoritmi care nu se pot adapta în timp real.

Cercetătorii susțin că este posibilă realizarea unor roboți de tip șarpe. Acest lucru s-ar putea dovedi util în operațiunile de căutare și salvare, deoarece ar putea pătrunde în spații greu accesibile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.