Bulb, furnizor de energie regenerabilă, a lansat cel mai mic tarif pentru mașinile electrice din Marea Britanie și a promis că va simplifica modul în care oamenii își încarcă vehiculele.
Vânzările de mașini electrice cresc în Marea Britanie, numărul înmatriculărilor vehiculelor noi sporindu-se cu 186% în anul 2020, comparativ cu 2019. Astfel, companiile energetice se grăbesc să ofere servicii dedicate proprietarilor.
Bulb oferă clienților săi un produs beta care reunește mai multe funcții într-o singură aplicație, de la comandarea unui încărcător rapid de casă și până la urmărirea economiilor financiare și a dioxidului de carbon. De asemenea, aplicația poate comunica direct cu mașina pentru a programa încărcarea pentru primele ore ale dimineții, atunci când cererea de energie este scăzută, pentru a reduce suprasolicitarea rețelelor electrice.
Reprezentanții companiei au declarat faptul că serviciul lor este compatibil cu 75% dintre modelele de mașini electrice disponibile în prezent în Marea Britanie, inclusiv cele de la producători precum Tesla, BMW și chiar Nissan.
„Vedem mulți oameni care fac tranziția de la benzină și motorină la vehicule electrice și cred că acesta este un pas cu adevărat pozitiv. Totuși, această tranziție trebuie să aibă loc mult mai rapid”, a declarat Hayden Wood, unul dintre cofondatorii companiei Bulb.
La un preț de doar 4 penny pe kilowatt-oră, pentru încărcarea între orele 02:00 și 06:00, Katie Hickford, analist energetic în cadrul Cornwall Insight, este de părere că tariful Bulb pare să fie cel mai mic tarif off-peak de pe piața britanică, subcotând pe cele de la marii furnizori, inclusiv EDF Energy și British Gas. „Aceste prețuri ar trebui să facă produsul foarte competitiv”, a declarat Laura Thomson în cadrul site-ului Power My EV. Tariful din timpul zilei este de 17 penny pe kWh.
„Nu oferta este unică, ci modul în care Bulb asociază toate lucrurile, acel element all-in-one, cuprinzător”, a declarat Hickford. Igloo Energy oferă un produs similar, însă nu include toate aceste caracteristici. Good Energy dezvoltă un plan tarifar despre care se presupune că va oferi o perioadă a disponibilității de încărcare mai lungă decât rivalii acesteia, în timp ce Ovo Energy adoptă o abordare diferită, promițând un tarif „tip de utilizare”, cu tarife diferite pentru încărcarea unei mașini și alimentarea unei case.
Wood este convins că mașinile electrice vor oferi, în curând, un serviciu semnificativ pentru rețelele electrice din Marea Britanie cu scopul de a le ajuta să facă față la modul intermitent de funcționare a centratelor eoliene și solare. „Nu are sens să ai o capacitate colectivă a bateriilor mașinilor electrice de ordinul gigawattilor și să nu o folosești pentru a ajuta la echilibrarea rețelei”, a declarat acesta. Compania are în vedere să ofere, în viitor, astfel de servicii vehicul-rețea.