Acasă Știri MUZICA ELECTRONICĂ

MUZICA ELECTRONICĂ

106
0
Got to Keep On este o instalație dezvoltată de The Chemical Brothers și Smith & Lyall Felix Speller pentru Muzeul Designului.

Având în vedere că, în prezent, majoritatea scenelor de dans din întreaga lume sunt goale, vă puteți delecta cu ultima expoziție din cadrul Muzeului de Design din Londra care evocă unele din aceste experiențe. Electronic este o „călătorie” prin muzica electronică, în toate aspectele sale, care oferă speranța că lucrurile vor fi în regulă în viitor.

Expoziția arată precum un club. O listă de melodii ritmate realizată de DJ Laurent Garnierr te va trimite prin perioada anilor 1970, din discotecile din New York, și până la muzica tehno a anilor 2010. O imagine uriașă de-a lui Andreas Gursky de la Union Rave din Düsseldorf, Germania, este agățată de un perete.

„Fie că este vorba de petrecerile ilegale din anii 1980 sau de cele pe care le vedem din nou în post-covid, există mereu nevoie de a dansa. Trebuie să ne reunim și să experimentăm muzica în grup”, spune Gemma Curtin, din cadrul Muzeului de Design.

Istoria muzicii electronice datează din secolul al XIX-lea, când electricitatea transforma casa și locul de muncă. În prezent, cercetările arată că „inovatorii” lucrează, în general, în studiourile lor, experimentând sunetele electricității, spune Curtin.

Unul dintre primele obiecte expuse este La Croix Sonore. Este un obiect ciudat, în formă de cruce, cu un ton similar celui mai cunoscut theremin, primul instrument electronic produs în masă. De acolo, expoziția acoperă o parte din tehnologia revoluționară care a ajutat la modelarea muzicii electronice moderne, de la primul sintetizator electronic programabil, RCA Mark II și mașinile de tambur Roland, până la viniluri, CD-uri și, acum, stick-uri USB, care au transformat cultura DJ .

Un sentiment al futurismului este inerent în cea mai mare parte a expoziției și acesta poate fi unul dintre elementele comune ale genului. „A fost mereu futurist, cu o idee utopică, asemănătoare visului, dar era concret din punct de vedere tehnologic și realizabil”, spune Tim Marlow, director în cadrul Muzeului de Design.

Punctul culminant al spectacolului ajunge în ultima sală, unde designerii vizuali Adam Smith și Marcus Lyall, din cadrul Smith & Lyal, recreează o parte din emisiunea lor audiovizuală, pentru spectacolul Chemical Brothers, în cadrul festivalului Glastonbury, din anul 2019.

La Got to Keep On, ecranele uriașe desfășoară un videoclip abstract, luminile se aprind pe ritm, iar camera se umple de ceață. „Încercăm să facem un spectacol care să fascineze oamenii și să-i facă să simtă muzica”, spune Smith.

Pentru un moment, ești prins în experiența muzicii. „Tehnologia și muzica mi-au supraîncărcat simțurile, transportându-mă înapoi în sala de club.”

„Arată cu adevărat ceea ce ne lipsește”, spune Curtin. „Acest sentiment de comuniune cu ceilalți, într-un mediu în care putem avea o experiență viscerală, nu cred că poate fi înlocuită.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.