Acasă Sănătate MICROBUL CARE ÎMPIEDICĂ ȚÂNȚARII SĂ TRANSMITĂ OAMENILOR MALARIA

MICROBUL CARE ÎMPIEDICĂ ȚÂNȚARII SĂ TRANSMITĂ OAMENILOR MALARIA

Cercetătorii din cadrul Centrului Internațional de Fiziologie a Insectelor (ICIPE) și Biologiei, în parteneriat cu Universitatea din Glasgow, au descoperit un microb monocelular, care împiedică transmiterea paraziților de malarie, prin intermediul țânțarilor.

Microbul, denumit Microsporidia MB, a fost identificat în populațiile de țânțari din Kenya.

Malaria este cauzată de o specie de parazit, numit Plasmodium. Anual, sunt identificate 200 de milioane de cazuri de malarie și 400 de mii de decese provocate de aceasta. Boala se transmite atunci când persoana în cauză este mușcată de un țânțar, infectat cu paraziți Plasmodium.

Deși țânțarul nu este afectat de paraziți, acesta poartă virusul în saliva sa, care ulterior este injectat în victimă, înainte de extragerea sângelui.

În prezent, se utilizează plasele de țânțari tratate cu insecticid și spray-urile cu insecticid, pentru a reduce răspândirea acestei boli. Cu toate acestea, rezultatele studiului, publicate în revista Nature Communications, oferă speranța unei noi metode de combatere a bolii.

Microbul identificat de cercetători, blochează procesul de colonizare al paraziților Plasmodium din glandele salivare ale țânțarului.

Cercetătorii au hrănit țânțarii, care aveau microbul Microsporidia MB, cu o sursă de alimente care conține virusul malariei. Ulterior, au descoperit că prezența micobului Microsporidia MB a împiedicat reproducerea virusului în celulele gazdă.

9% dintre populațiile de țânțari testate aveau deja microbul Microsporidia MB. Relația dintre microb și țânțar este considerată a fi simbiotică, adică benefică pentru ambele părți.

Dr. Jeremy Herren, cercetătorul care a condus studiul, a declarat faptul că ,,insectele sănătoase au adesea simbioți microbieni în interiorul corpurilor și celulelor lor. Acești simbioți pot avea efecte majore asupra biologiei gazdelor lor, iar echipa noastră încearcă să afle cât mai multe informații despre acest tip de microb, identificat în insectele care sunt importante pentru menținerea sănătății oamenilor”.

În urma studiului, s-a constatat faptul că microbul intră în ovarele țânțarilor de sex feminin, fără să provoace niciun rău, ulterior fiind identificat și la urmașii acestora, care vor răspândi rapid bacteria Microsporidia MB în rândul populației de țânțari.

„Cu toate acestea, sunt necesare studii suplimentare pentru a determina cu exactitate modul în care microbul ar putea fi utilizat pentru a controla infecțiile malariei”, a declarat Herren.