Acasă Transporturi ROBOTUL CARE POATE TRANSPORTA BATERII MOBILE PENTRU A-ȚI REÎNCĂRCA MAȘINA

ROBOTUL CARE POATE TRANSPORTA BATERII MOBILE PENTRU A-ȚI REÎNCĂRCA MAȘINA

122
0

Pe măsură ce numărul mașinilor electrice crește, găsirea locurilor pentru încărcarea mașinii devine o sarcină dificilă. În mod ideal, doriți ca mașina dumneavoastră să se încarce de fiecare dată când este parcată, astfel încât să fie întotdeauna alimentată, dar în parcările urbane, de obicei, există doar câteva spații unde vehiculele electrice pot fi încărcate.

În mod ideal, numărul de spații destinate EV (electric vehicle) ar crește odată cu cererea, dar instalarea unui număr foarte mare de spații de parcare dedicate pentru încărcarea acestora nu este posibilă foarte curând. Având în vedere acest lucru, Volkswagen a creat un concept pentru a încărca orice vehicul electric, folosind un robot mobil autonom care poate transporta acumulatorii, dar și să-i conecteze direct la mașină.

După ce este pornit prin aplicație sau comunicare V2X (comunicare de tip vehicul – alt dispozitiv), robotul mobil se duce către vehiculul, aflat în parcarea urbană, care are nevoie de încărcare. De la deschiderea clapetei prizei de încărcare, la conectarea fișei și până la decuplare, întregul proces de încărcare se produce fără nicio interacțiune umană. Punctul culminant are loc când robotul mobil aduce o remorcă, sub forma unui dispozitiv mobil de stocare a energiei, către vehicul și le conectează, folosind acest dispozitiv de stocare a energiei, pentru a încărca bateria vehiculului electric. Dispozitivul mobil de stocare a energiei rămâne cu vehiculul pe timpul întregului proces. Între timp, robotul încarcă alte vehicule electrice. Odată ce serviciul de încărcare este finalizat, robotul colectează dispozitivul de stocare a energiei și îl readuce la stația de încărcare.

Deși acesta este, în mod evident, doar un concept, are câteva avantaje. În primul rând, este ușor de integrat în infrastructura existentă, deoarece trebuie doar să realizați o hartă a garajului, o singură dată, apoi roboții pot lucra pe mica platformă. De acolo, este simplu să se extindă atât în ​​zonă, cât și în capacitate. De asemenea, este de apreciat faptul că majoritatea tehnologiilor complicate și scumpe sunt alăturate într-o singură unitate, lăsând în urmă „vagoanele cu baterii” complet pasive, îmbunătățindu-le fiabilitatea și reducând costurile. Poate fi necesar mai mult de un „vagon cu baterii” de 25 kWh pentru a încărca un singur vehicul, dar este în regulă, deoarece robotul nu are nimic mai bun de făcut.

Acest nou concept merită toată aprecierea, cu toate că, nu este clar dacă el reprezintă o soluție, spre deosebire de construirea treptată a unei infrastructuri tradiționale de încărcare a EV. Roboții mobili, precum sunt aceștia, sunt relativ complecși și costisitori, chiar dacă îi folosim doar în parcări. În teorie, acest nivel de autonomie este realizabil, dar, în practică, orice implementare, în viitorul apropiat, ar necesita, probabil, un anumit nivel de supraveghere umană: nu numai că există sarcini de manipulare potențial complicate pe care robotul trebuie să le facă, dar mediul este doar semi-structurat (oamenii mergând și conducând prin garaj, adaugă imprevizibilitate) și tot felul de astfel de lucruri pot provoca complicații.

Volkswagen pare să ilustreze acest concept ca fiind cel mai util atunci când vehiculele electrice vor fi atât de comune încât alocarea zonelor de parcare dedicate în garajele tipice ar fi ineficiente. Pentru a face acest lucru, este nevoie de mai mult de o singură companie auto, însă Volkswagen își îndeplinește rolul, realizând calendarul de producție al unui milion de vehicule electrice până în 2025.

Deocamdată, Volkswagen spune că acest concept „poate deveni realitate destul de rapid, dacă condițiile generale sunt corecte”, dar nu spun care sunt aceste condiții. „Are sens tehnologic și financiar” este o condiție care nu va fi îndeplinită în următorii doi ani, deși „dorința de roboți utili și prietenoși” este o condiție valabilă oricând.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.