Duminică, 11 aprilie 2021, Adunarea Națională a Franței a votat interzicerea unor zboruri pe distanțe scurte, favorizând călătoriile cu trenul. În cazul în care măsura este aprobată în mod oficial, aceasta ar însemna sfârșitul zborurilor interne, pe rute a căror durată de parcurgere poate fi realizată cu trenul în termen de 2,5 ore sau mai puțin.
Este genul de veste care aduce încântare, având în vedere faptul că una dintre cele mai bogate națiuni din lume inițiază o măsură cu privire la necesitatea reducerii emisiilor de carbon. Cu toate acestea, ar putea avea un impact mai mic decât este de așteptat. În primul rând, zborurile de legătură nu vor fi afectate, astfel încât călătorii internaționali nu vor trebui să se îngrijoreze de faptul că trebuie să călătorească cu trenul de la aeroportul Internațional Charles de Gaulle.
De fapt, parlamentarii francezi propun doar anularea a cinci rute în total: Paris Orly – Bordeaux, Paris Orly – Lyon, Paris Orly – Nantes, Paris Orly – Rennes și Lyon – Marsilia. Deși Franța are o rețea de trenuri de mare viteză, guvernul francez oferă sprijin de stat companiile sale aeriene și feroviare. La începutul lunii aprilie, aceasta a anunțat că va investi 4,8 miliarde de dolari (4 miliarde de euro) în Air France pentru a ajuta compania aeriană să funcționeze în timpul pandemiei.
„Știm că aviația contribuie la producerea de dioxid de carbon și că, din cauza schimbărilor climatice, trebuie să reducem emisiile, dar trebuie să ne sprijinim companiile”, a declarat ministrul francez de interne Agnes Pannier-Runacher.