Acasă Planeta Pământ IMPACTUL VEHICULELOR ASUPRA CLIMEI GOBALE

IMPACTUL VEHICULELOR ASUPRA CLIMEI GOBALE

71
0
(c) Courtesy of Zhu Liu

Hărțile de înaltă rezoluție ale emisiilor de carbon au dezvăluit modul în care activitățile noastre zilnice, precum naveta, afectează eliberarea de gaze cu efect de seră. Acest lucru ar putea ajuta guvernele să observe prompt impactul politicilor ecologice.

Zhu Liu, din cadrul Universității Tsinghua din Beijing, China, și colegii săi, au combinat date din diferite surse pentru a furniza hărți globale zilnice ale emisiilor de carbon la o rezoluție de 10 kilometri.

Cercetătorii au folosit inventare ale emisiilor la nivel de țară, date de la situri industriale și centrale electrice, măsurători prin satelit ale dioxidului de azot și estimări de modelare.

Acest lucru le-a permis să evalueze diferențele dintre emisiile de carbon din weekend și din timpul săptămânii ale transportului la sol, constatând că emisiile scad în weekend din cauza lipsei navetiștilor.

Diferența dintre zilele de sfârșit de săptămână și cele din timpul acesteia a fost mai mică în 2020 față de 2019, din cauza carantinelor și a politicilor de lucru la domiciliu implementate în timpul pandemiei de coronavirus. Covid-19 a redus emisiile de carbon din timpul săptămânii, afirmă Liu, făcând ca „stilul de viață al zilelor lucrătoare să fie mai asemănător weekend-urilor”.

Liu și colegii săi intenționează să actualizeze setul de date în mod regulat, oferind o imagine aproape în timp real a modului în care schimbările politicilor afectează emisiile. Ajay Gambhir de la Imperial College London spune că astfel de informații ar putea influența guvernele spre încurajarea modelelor flexibile de lucru pe termen lung.

Există „în mod clar o tensiune”, declară Gambhir, între dorințele guvernelor de a susține activitățile comerciale ale orașelor și nevoia de a îndeplini obiectivele legislative net-zero emisii de carbon. „Poate dura adesea ani de zile pentru a vedea care ar putea fi impactul unei anumite politici în ceea ce privește reducerea emisiilor. S-ar putea foarte bine ca acest tip de date să fie o forță compensatorie”, adaugă acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.