Acasă IA și VR LUCRATUL ÎN MEDII DE REALITATE VIRTUALĂ AFECTEAZĂ PRODUCTIVITATEA

LUCRATUL ÎN MEDII DE REALITATE VIRTUALĂ AFECTEAZĂ PRODUCTIVITATEA

59
0
(c) SERGIO FLORES/AFP via Getty Images

Potrivit unui nou studiu, oamenii care lucrează cu normă întreagă într-un mediu de realitate virtuală au o productivitate și o bunăstare mai scăzute și o anxietate crescută.

În cadrul studiului s-a arătat că, în ciuda faptului că unele companii precum Microsoft și Meta investesc masiv în VR și în lumea virtuală captivantă a metaversului, tehnologia nu este încă pregătită pentru o utilizare pe scară largă la locul de muncă, iar unii oameni ar putea să nu o poată utiliza niciodată în mod eficient.

Împreună cu o echipă de cercetători din cadrul Microsoft, Jens Grubert și colegii acestuia din cadrul Universității Coburg din Germania au recrutat 10 bărbați și șase femei, cu o vârstă medie de 29 de ani, pentru a lucra timp de o săptămână purtând o cască Oculus Quest 2 VR și o altă săptămână folosind un computer convențional. Participanții la studiu au lucrat 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână și au avut o pauză de prânz de 45 de minute.

Aceste cifre de participare nu includ două persoane care au renunțat în prima zi din cauza migrenelor și stărilor de greață. Cele care au participat pe tot parcursul procesului au raportat un nivel de frustrare cu 42% mai mare, o anxietate cu 19% mai pronunțată și un nivel de epuizare a ochilor în mediul virtual cu 48% mai accentuat atunci când au folosit căștile VR. De asemenea, participanții au raportat o productivitate mai scăzută cu 16%, au găsit sistemul VR cu 36% mai puțin utilizabil decât o configurație convențională și au avut o bunăstare cu 20% mai redusă.

„Cu toate acestea, munca în medii de realitate virtuală are avantaje convingătoare”, a declarat Grubert. Utilizatorii care folosesc căștile VR nu mai sunt limitați de utilizarea unui singur monitor și pot avea câte monitoare virtuale doresc, aceștia deplasându-se de la unul la altul doar prin mișcarea capului. De asemenea, sistemul permite colegilor aflați la distanță să interacționeze într-un spațiu virtual ca și cum aceștia s-ar afla în aceeași cameră, iar mediul poate fi adaptat cerințelor utilizatorului.

Totuși, există și probleme. Căștile actuale creează o imagine cu rezoluție relativ scăzută, sunt greu de purtat pentru perioade îndelungate, iar dezorientarea creată în urma diferitelor informații vizuale și de echilibru poate provoca greață. De asemenea, un fenomen cunoscut sub numele de conflict de vergență-acomodare, în care creierul se luptă să determine distanța aparentă față de un obiect tridimensional pentru a se concentra asupra acestuia, poate să tulbure purtătorul.

Grubert a declarat faptul că îmbunătățirile hardware vor rezolva doar unele dintre aceste probleme. El consideră că este nevoie de reglementări pentru a proteja lucrătorii împotriva presiunilor angajatorilor de a utiliza sisteme VR și pentru a împiedica companiile să folosească tehnologia pentru a degrada condițiile de muncă. „În mediile VR, putem emula medii de lucru grozave. Așadar, companiile pot încerca să stingă luminile sau să înghesuie oamenii unul lângă altul și să le pese mai puțin de mediile fizice de lucru. Nu cred că acest lucru este atât de departe. Companiile de tehnologie precum Meta ar trebui să fie deschise cu privire la faptul că acest lucru nu va funcționa pentru toată lumea. Putem discuta despre beneficiile sau dezavantajele muncii de la distanță față de munca la fața locului, dar, în opinia mea, viitorul acestui domeniu necesită o cultură de management mai flexibilă, și nu doar îmbunătățiri tehnologice. Dacă oamenii pot lucra cu mai multă încredere și au o productivitate și o bunăstare mai bune atunci când sunt acasă, atunci lăsați-i să lucreze acolo cu orice tehnologii pe care ei le consideră utilizabile”, a adăugat el.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.