Apple a devenit prima companie care a atins o capitalizare de piață în valoare de 3 trilioane de dolari. Datorită pandemiei de coronavirus, valoarea acesteia a crescut cu 1 trilion de dolari în mai puțin de 16 luni.
În luna august a anului 2018, Apple a atins valoarea de 1 trilion de dolari, iar doi ani mai târziu aceasta a devenit prima companie evaluată la 2 trilioane de dolari. În data de 3 ianuarie 2022, acțiunile companiei au crescut cu 3%, la suma de 182,86 de dolari, depășind un prag important. Ulterior, valoarea acțiunilor au revenit la suma de 182 de dolari.
La sfârșitul lunii octombrie 2021, compania Microsoft a fost, pentru scurt timp, cea mai valoroasă organizație din lume. Cu toate acestea, acțiunile firmei Apple au crescut spre sfârșitul anului 2021, adăugând o jumătate de trilion de dolari la valoarea de piață a acesteia.
În prezent, există un număr foarte mic de companii a căror valoare de piață depășește 1 trilion de dolari, printre care se numără Tesla și Amazon. Compania mamă a Google, Alphabet, și grupul petrolier Saudi Aramco sunt evaluate la aproximativ 2 trilioane de dolari, în timp ce organizația Microsoft are o valoare de piață de aproximativ 2,5 trilioane de dolari.
În ciuda crizei de cipuri, în anul 2021, acțiunile companiei Apple au crescut cu peste 30%. Totodată, în timpul pandemiei, conglomeratul a beneficiat de o cerere suplimentară de iPhone-uri, Mac-uri și iPad-uri. Acest lucru s-a datorat clienților care și-au modernizat birourile de acasă.
În plus, acțiunile companiei s-au majorat la începutul lunii decembrie a anului 2021, după ce analiștii din cadrul băncii Morgan Stanley au crescut prețul-țintă pe 12 luni la 200 de dolari.
De asemenea, în luna decembrie 2021, compania Moody’s a actualizat organizația Apple la statusul de triplu-A. Alături de Microsoft și Johnson & Johnson, aceasta este a treia companie evaluată triplu-A de către agenția de rating. Organizația S&P Global încă evaluează Apple la rangul AA+, o unitate sub AAA.
Tom Forte, analist în cadrul băncii DA Davidson, a declarat faptul că entuziasmul investitorilor pentru compania Tesla și vehiculele electrice are efecte și asupra acțiunilor organizației Apple, despre care se preconizează că va debuta în industria auto în următorii câțiva ani.
În acest moment, sub conducerea directorului general Tim Cook, valoarea de piață a companiei Apple a crescut cu aproape 2,7 trilioane de dolari într-un deceniu. Această realizare i-a surprins pe criticii, care s-au îndoit de aptitudinile acestuia după ce a preluat conducerea de la Steve Jobs.
Succesul lui Cook s-a bazat pe capacitatea acestuia de a gestiona lanțurile de aprovizionare și de a vinde produse într-un număr foarte mare. În același timp, acesta a putut alunga amenințările politice și de reglementare venite de la Washington, Bruxelles și Beijing.
„Cook a fost văzut ca un pariu sigur, dar destul de conservator. Acesta a reușit un lucru uimitor. El a făcut din franciza iPhone cel mai profitabil produs de electronice de consum din istorie”, a declarat Ben Wood, analist șef în cadrul CCS Insight.
Katy Huberty, analistă în cadrul Morgan Stanley, a remarcat faptul că prețul acțiunilor Apple a crescut cu aproximativ 500% doar în ultimii cinci ani, depășind S&P 500, care a înregistrat o creștere de aproximativ 105% în aceeași perioadă.
De-a lungul anului financiar, care s-a încheiat în luna septembrie, compania Apple a înregistrat venituri de peste 1 miliard de dolari pe zi. În prezent, organizația are 745 de milioane de abonați la o gamă tot mai mare de servicii, inclusiv streaming de muzică, materiale video și de fitness la cerere, dar și garanții.
În ultimul an, activitatea companiei de servicii a înregistrat venituri de aproape 70 de miliarde de dolari, dublu față de anul 2018. Conform firmei Evercore ISI, în trimestrul precedent, marjele de profit pe unitate au atins un nivel record de 70,5%,
Printre cele mai mari riscuri pentru compania Apple și prețul acțiunilor acesteia se numără adaptabilitatea la schimbările politice.
Legislatorii din Washington au ridicat întrebări cu privire la plata anuală cuprinsă între 8 și 12 miliarde de dolari pe care organizația Alphabet o realizează pentru ca dispozitivele marca Apple să vină cu motorul de căutare Google.