Acasă Transporturi PRETURILE STOCURILOR COMPANIEI NIKOLA AU SCĂZUT DRAMATIC

PRETURILE STOCURILOR COMPANIEI NIKOLA AU SCĂZUT DRAMATIC

85
0
(c) Nikola

O altă companie consacrată și-a retras comanda efectuată către producătorul de camioane electrice, Nikola. Acest lucru a condus la reducerea prețului acțiunilor cu 18%, în decurs de două zile. Valoarea acțiunilor companiei Nikola a scăzut cu peste 80% față de valoarea maximă înregistrată în luna iunie 2020.

În luna august, compania de salubritate, Republic Services, a făcut o comandă de 2.500 de camioane electrice Nikola, destinate colectării deșeurilor solide nepericuloase, cu opțiunea de a mai achiziționa încă 5.000 în viitor. La acea vreme, valoarea acțiunilor companiei Nikola se afla într-o continuă creștere, după ce aceasta tocmai intrase pe piața publică în luna iunie 2020. Potrivit publicației Arizona Republic, camioanele ar fi trebuit să aibă o autonomie de 240 de kilometri și o capacitate de 1.200 de tomberoane de gunoi.

Camioanele de gunoi trebuiau să fie o versiune modificată a Nikola Tre, un camion electric pe care Nikola îl construia cu ajutorul fabricantului italian de camioane, Iveco. Testarea camioanelor de gunoi trebuia să înceapă în anul 2022, iar livrarea primelor camioane urma să aibă loc un an mai târziu.

Cu toate acestea, în data de 23 decembrie 2020, Nikola a declarat că cele două companii își vor încheia parteneriatul. Nikola a dat vina pe „un timp de dezvoltare mai lung decât era prevăzut și costuri neașteptate”.

„Aceasta a fost decizia corectă pentru ambele companii, având în vedere resursele și investițiile necesare”, a declarat directorul general al companiei Nikola, Mark Russell.

Nikola avea probleme încă din luna septembrie, când o companie de vânzări a dezvăluit faptul că Nikola nu reușit să facă primul său camion, Nikola One, să funcționeze. Fondatorul și președintele executiv Trevor Milton descrisese camionul ca fiind pe deplin funcțional. Totuși, compania Nikola a fost nevoită să admită faptul că într-un videoclip promoțional al camionului „în mișcare”, camionul rula, de fapt, la vale. În urma acestor descoperiri, Milton a demisionat din funcția de președinte executiv în acea lună.

De atunci, Nikola a fost nevoită să-și reducă ambițiile. În luna noiembrie 2020, Nikola a anunțat că acordul cu GM pentru producerea unui pickup electric nu a fost finalizat și că proiectul va fi anulat. Se presupune că acuzațiile de fraudă asupra Nikola au făcut ca firma GM să fie precaută în ceea ce privește asocierea cu Nikola. Totuși, nu era clar dacă afacerea era bună pentru Nikola.

În cadrul acordului, Nikola ar fi plătit companiei GM sute de milioane de dolari pentru proiectarea și construirea autovehiculului. Totuși, este posibil ca și conducerea companiei Nikola să fi ajuns la concluzia că această investiție nu ar fi meritat. Va fi nevoie de alte sute de milioane pentru a aduce pe piață semi-camioanele emblematice ale companiei Nikola, iar cu scăderea acțiunilor companiei, este posibil ca aceasta să nu atragă mai multe fonduri de pe Wall Street.

Aceeași logică se poate aplica și în cazul tranzacției cu camioanele de salubritate. Este posibil ca Nikola pur și simplu să nu dispună de banii sau personalul necesar pentru a proiecta un camion de gunoi în același timp în care concurează pentru a aduce pe piață o linie de semi-camioane convenționale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.