Acasă Spațiu și Astronomie CUM AR PUTEA ARĂTA VIAȚA EXTRATERESTRĂ?

CUM AR PUTEA ARĂTA VIAȚA EXTRATERESTRĂ?

(c) BBC Science Focus Magazine

Deși Universul este plin de surprize neașteptate, planete cu mări de petrol sau planete cu ploi de diamante, viața nu este complet nelimitată. Viața respectă anumite reguli. Dacă acestea sunt cunoscute, oamenii își pot imagina cum ar fi viața extraterestră.

Cea mai importantă regulă este aceea că viața evoluează prin selecție naturală. Viața se adaptează mediului său. Extratereștrii complexi ar evolua de la extratereștri simpli, pentru a rezolva problemele de pe planeta lor. Probleme precum găsirea hranei, evitarea de a fi vânați și procesul de reproducere.

Aceste probleme pământești pot exista, de asemenea, pe alte lumi extraterestre. Atunci când analizăm modul în care animalele de pe Pământ rezolvă aceste probleme, putem teoretiza cum ar putea face și extratereștrii.

Cum vor fi viețile extraterestre?

(c) BBC Science Focus Magazine

Cel mai important factor este modul în care trăiesc extratereștrii. De ce au nevoie cu adevărat? Primul lucru este hrana. Orice viață are nevoie de energie, iar aceasta provine mai ales din două surse, din lumina soarelui (sau poate alte tipuri de căldură) și din alte produse ale planetei.

Plantele se alimentează cu energia luminii soarelui, dar animalele se hrănesc cu alte animale și plante. Extratereștrii vor avea parte de prădători și pradă. Prădătorii vor trebui să fie ca cei de pe Pământ: rapizi sau silențioși.

Prada va trebui să se apere prin camuflaj sau cu ajutorul unei „armuri”. De asemenea, unele animale vânează precum celec de pe Pământ, într-un mod grupat. Lupii vânează în haită, iar zebrele rămân într-o turmă pentru a se feri de lei. Unii extratereștri vor fi solitari, iar alții sociabili.

Cum se vor mișca?

(c) BBC Science Focus Magazine

Animalele de pe Pământ care sunt vânate trebuie să fie rapide, pentru a supraviețui. Însă nu toate creaturile trebuie să se miște (de exempul, plantele ).

Cum poate fi mișscarea? Aceasta se poate realiza printr-un lichid sau gaz, cum ar fi peștii și păsările, sau pe o suprafață solidă, precum crabii sau câinii. Deplasarea pe o suprafață solidă, presupune o fricțiune înaltă, dar devine facilă cu ajutorul membrelor inferioare. Picioarele extratereștrilor ar trebui să fie foarte utile pe alte planete.

Deplasarea printr-un gaz sau un lichid presupune mai multe opțiun. Cele mai bune utile sunt înotătoarele, respectiv aripil, dar și propulsia cu jet (precum calmarul).

Ce simțuri ar avea?

(c) BBC Science Focus Magazine

Pentru a găsi hrană mai ușor, simțurile naturale vor fi cele mai utile. Chiar și plantele se orientează spre lumina soarelui. Modalitățile prin care viața de pe Pământ simte mediul înconjurător rezumă aproape toate modurile în care poate fi găsită hrana. Perceperea luminii, sunetului, mirosului și, câmpurilor electrice (este perceput de un număr foarte mic de specii), sunt factorii principali în identificarea hranei de pe Pământ.

Văzul și auzul sunt simțuri deosebit de bune de a percepe mediul înconjurător: sunt rapide, detaliate și ușor de detectat. Dar atât lumina cât și sunetul au dezavantaje. Într-un ocean adânc, este posibil să nu existe deloc lumină, iar sunetul nu are o viteză și claritate bună într-o atmosferă subțire ca cea a planetei Marte.

Constrângerile fizice determinate de planete influențează direct ce simț va funcționa cel mai bine.

Ar putea să aibă un aspect simetric?

(c) BBC Science Focus Magazine

Viața de pe Pământ a început pe fundul mării, ulterior evoluând în animale terestre, prin deplasarea de tip târâș, din apă pe sol. Extratereștrii care au evoluat în aceeași modalitate, vor avea o zonă superioară și una inferioară, precum și două zone laterale. Animalele simetrice se mișcă mult mai repede decât cele nesimetrice, având un real avantaj.

Deci, cum vor fi de fapt extratereștrii?

Regulile naturii sunt reguli reale. Cercetătorii pot utilizate regulile biologiei pentru a prezice viața extraterestră, la fel cum sunt utilizate regulile fizicii pentru a prezice nivelul gravitație, unei anumite planete. Ficțiunea științifică a distorsionat impresia oamenilor despre cum ar trebui să arate extratereștrii, posibil doar pentru divertisment.

Însă, oamenii au devenit exploratori ai Universului. Oamenii de știință din întreaga studiază modul în care s-a format viața și cum s-a diversificat în specii mai mult sau mai puțin complexe.