Acasă Știri RECLAMELE PENTRU FAST-FOOD

RECLAMELE PENTRU FAST-FOOD

167
0
Predominant, panourile publicitare cu mâncare nesănătoasă se găsesc în zonele mai puțin dezvoltate din punct de vedere financiar Rebecca Eva Perry / Alamy

Panourile publicitare cu mâncare nesănătoasă sunt situate în zonele mai sărace și în zonele cu o proporție ridicată a copiilor supraponderali din Liverpool, Marea Britanie. Acest lucru se poate observa și în restul țării.

Mark Green împreună cu colegii săi din cadrul Universității Liverpool au cartografiat conținutul și locația a peste 10.000 de reclame exterioare din oraș, îmbinând inteligența artificială cu imaginile stradale.

,,Acest tip de date aparține firmelor private, nefiind disponibile publicului larg”, spune Green.

Mark Green a mers aproape pe toate străzile din Liverpool, în decurs de patru zile, purtând o cameră de fotografiat, care a fost programată să capteze imagini de două ori pe secundă.

Aparatul de fotografiat a colectat peste 26.600 de imagini la 360 de grade, captate la nivelul străzii. Cercetătorii au folosit un algoritm de învățare automat, care a fost instruit să izoleze reclamele din mediul înconjurător, pentru a le analiza.

De asemenea, au instruit un algoritm cu ajutorul a sute de mii de reclame existente, pentru a le clasifica în patru categorii: mâncare nesănătoasă, alcool, anunțuri legate de jocuri de noroc și altele, precum cele pentru mașini. Apoi au folosit algoritmul pentru a clasifica reclamele din Liverpool.

Acesta a identificat 1.335 de anunțuri alimentare, 217 de anunțuri despre alcool și 148 de anunțuri cu privire la jocurile de noroc. Cercetătorii au realizat o hartă cu locația reclamelor și au corelat amplasarea acestora cu hărțile cartierelor din Marea Britanie, care includ indici precum situația financiară, educația și sănătatea.

Preponderent, au descoperit că anunțurile alimentare nesănătoase erau amplasate în cartierele defavorizate, zone în care oamenii nu au resurse financiare sau sociale, cum ar fi accesul la sănătate și educație. Aceste anunțuri tind să fie situate mai aproape de drumurile circulate și în zonele unde procentul de copiilor supraponderali este mai mare.

Cercetările anterioare arată că publicitatea cu acest tip de mâncare la televizor și realizată prin intermediul rețelelor social media poate să îi îndemne pe copii către alegeri alimentare nesănătoase, însă rolul publicității pe străzile micilor cartiere este mai puțin clar.

Cercetările pot ajuta instituțiile să reglementeze modalitatea de a face publicitate. De exemplu, începând cu luna februarie a anului 2019, pe rețeaua de transport din Londra au fost interzise reclame cu mâncare necorespunzătoare, ca măsură de combatere a obezității copiilor.

Green afirmă că avantajul utilizării inteligenței artificiale și a imaginilor stradale este eficiența costurilor. El a declarat că: „Poți să te ocupi de expunere în diferite contexte și în orașe diferite”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.