Acasă Știri TIKTOK: CUM A DEVENIT O APLICAȚIE ATÂT DE POPULARĂ?

TIKTOK: CUM A DEVENIT O APLICAȚIE ATÂT DE POPULARĂ?

251
0

Popularitate aplicației TikTok este fulminantă. Cu mai mult de 3 milioane de oameni care descarcă zilnic aplicația, succesul acesteia este mai mult decât un noroc.

A întinerit industria muzicală și a dat naștere unei noi generații de celebrități, printre care și dansatorul Charli d’Amelio, în vârstă de 15 ani , care a devenit o personalitate în social media

În ianuarie 2020, peste 3 milioane de oameni au descărcat zilnic aplicația video TikTok, potrivit companiei Sensor Tower. Popularitatea sa de a deveni una dintre cele mai utilizate aplicații social media a fost remarcabilă. Întrebarea este cum a reușit TikTok?

Aplicația, pe care oamenii o folosesc pentru a împărtăși videoclipuri scurte, adesea însoțite de muzică, este un fenomen media modern.

Compania a sponsorizat premiile BRIT pentru muzică, în luna februarie2020, avându-l pe cântărețul de top Lewis Capaldi ca și cap de afiș. Aplicația este folosită, de asemenea, de actori, printre care Will Smith, dar și de vedete muzicale precum Justin Bieber.

Compania-mamă a TikTok-ului, ByteDance, cu sediul în Beijing, China, a cumpărat o reclamă pentru promovarea aplicației în cadrul jocului de fotbal american, realizat anual, Super Bowl,.

Jama Masjid, una dintre cele mai mari moschei din India, a expus semne la intrarea în incinta sa, evidențiind faptul că „aplicația TikTok este strict interzisă”, după ce un videoclip cu două femei care făceau un „headstand” în incinta sa a devenit viral.

Unii oameni spun că succesul său se datorează conținutului scurt. „TikTok s-a separat genial de restul, s-a concentrat pe lucrurile la care oamenii sunt buni și a reinventat conținutul de tip scurt, în timp ce restul lumii se concentrează pe conținutul de tip lung, precum este compania Netflix”, spune Harry Hugo, co-fondator al „The Goat Agency”, o firmă de marketing.

Spre deosebire de orice altceva, platforma „vă permite să fiți faimos, fără efort, într-un timp foarte scurt”, spune Hugo. De asemenea, este favorizat de faptul că videoclipurile nu au mai mult de 60 de secunde și, de obicei, nu au mai mult de 10 sau 15 secunde, fiind afișate în mod continuu.

„Oamenii din zilele noastre nu pot fi atenți pe o perioadă lungă de timp, așa că este recomandat ca videoclipurile să fie scurte”, spune Anna Bogomolova, care postează frecvent, dansuri pe melodii populare și realizează interprerări ale scenelor de comedie. Bogomolova are 2,3 milioane de urmăritori pe aplicație.

Ea a postat inițial pe Musical.ly, o aplicație care le permite utilizatorilor să-și sincronizeze buzele cu melodiile lor preferate, înainte ca fuziunea acesteia cu TikTok să aibă loc, în august 2018.

„Acum, pentru că oamenii fac dans, comedie, actorie sau artă, toți ceilalți sunt încurajați să încerce și alte lucruri”.

Acest lucru îi conferă un interes deosebit, spune Rich Waterworth, directorul general al TikTok. „Ceea ce face ca TikTok să fie atât de popular este că experiența este diferită pentru toată lumea: nu există un lucru care să o definească”, spune el. „O mare parte dintre tendințele de pe TikTok au devenit originea conversației culturale în mainstream”.

„Succesul nostru constă în surprinderea momentelor din viața oamenilor obișnuiți, cum ar fi fermierul de la @caenhillcc, din Anglia rurală, care învață oamenii despre amănuntele agriculturii sau actrița de comedie, auto-instruită, @ameliagething, a cărei popularitate pe TikTok i-a adus o carieră profesională în radiodifuzare”.

Aplicația adaugă, de asemenea, opțiuni pentru a produce bani, prin intermediul unei piețe de creatori, care asociazp brand-urile și reclamele cu talentul, toate acestea fiindincluse în aplicație.

De la fuziunea cu Musical.ly, popularitatea aplicației TikTok a explodat. ByteDance nu difuzează cifre, dar într-o postare media din decembrie 2018, publicată în mod neoficial, pentru potențiali agenți de publicitate, a arătat că utilizatorul mediu a deschis aplicația de 121 de ori pe săptămână și a utilizat-o aproape 27 de minute pe zi. Popularitatea radicală a TikTok-ului nu prezintă semne de încetinire.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.