În luna decembrie 2019, Microsoft ne-a dezvăluit cum va arăta exteriorul dispozitivului Xbox One Seria X. La sfârșitul lunii februarie 2020, compania a revenit cu o postare pe blog, mai detaliată, prin care dezvăluia cum va arăta interiorul acestui dispozitiv, indicând specificațiile și noile caracteristici, axate, mai ales, pe viteză și compatibilitate.
Compatibil în continuare
Microsoft a confirmat că jocurile Xbox One și Xbox 360 existente ar putea fi rulate în Seria X cu o frecvență a cadrelor constantă, un timp de încărcare mai rapid și o rezoluție îmbunătățită, toate acestea fără a fi necesară intervenția unui programator. Mai interesant este faptul că Microsoft și-a luat un nou angajament și anume, cel de a transmite compatibilitatea pe întreaga linie Xbox, printr-un program numit Smart Delivery.
Din ceea ce au mărturisit fondatorii campaniei Microsoft, Smart Delivery se înțelege că odată ce cumpărăm un joc, indiferent dacă îl jucăm pe Xbox One sau Xbox Series X, versiunea lui va fi compatibilă cu ambele. Această caracteristică pare asemănătoare cu cea a sistemului existent, care descarcă automat pachete cu rezoluție mai mare, pentru versiunile Xbox One X îmbunătățite, dar și ale jocurilor Xbox One mai vechi. De asemenea, extinzând același sistem la Seria X, le-ar permite editorilor să profite de caracteristici precum ,,ray-tracing”, precum și timpii de încărcare SSD, fără a fi nevoie să dezvolte și să vândă o versiune complet nouă a jocului Seriei X.
Compania americană Microsoft a expus deja acest tip de configurare, în luna decembrie 2019, când a anunțat că toate lansările din seria X vor putea fi redate și pe Xbox One, pentru o perioadă de doi ani, de la lansarea acestora. Anunțul făcut la sfârșitul lunii februarie 2020 dovedește că reprezentanții companiei și-au luat acest angajament, subliniind că toate titlurile Xbox Game Studios vor utiliza programul Smart Delivery. Acest lucru arată faptul că dacă cumpărați un joc, oricare dintre cele două versiuni, puteți beneficia de cea mai bună versiune disponibilă pe oricare dintre consolele Xbox.
Mai mult decât atât, se pare că jocurile din universul Xbox vor funcționa, de acum, precum jocurile pe computer, cu un singur titlu redat la diferite nivele de fidelitate, în funcție de hardware-ul de bază. Editorii vor putea, de asemenea, să actualizeze jocurile proiectate anterior în mod explicit pentru Xbox One, pentru a profita din plin de Seria X. Compania de dezvoltare și distribuție a jocurilor video CD Projekt Red a anunțat că va trece gratuit la „Seria X” pentru jocul Cyberpunk 2077, care va fi lansat în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că acesta va dispune de un hardware de ultimă generație.
Chip-uri și flop-uri
Se cunoaște încă din luna iunie 2019 faptul că Microsoft plănuia să folosească un procesor de tip Zen 2 în seria X următoare, cunoscută pe atunci ca Project Scarlett. În prezent, compania a declarat că procesorul va avea „o putere de procesare de patru ori mai mare față de cea a unui Xbox One” și că cei 12 teraflopi de GPU (Unitate de Procesare Video ) vor face ca seria X să fie de două ori mai rapidă decât Xbox One X și de opt ori mai rapidă decât originalul Xbox One.
,,GPU Seria X se va baza pe codul de design RDNA 2 al companiei multinaționale americane AMD”, a declarat compania Microsoft. Nu există prea multe informații legate de ,,ray-tracing”-ul legate de detectare pentru cardurile grafice RDNA de anul trecut. Compania AMD intenționează să aducă mai multe informații despre procesoarele FinNET de 7 nm, în doar câteva săptămâni.
Noul design ar putea oferi o performanță de până la 50% mai bună, față chip-urile RDNA vechi, fiind în conformitate cu statisticile citate de Microsoft. De asemenea, aceste numere confirmă, în mare măsură, specificațiile expuse de specialiștii în tehnologia jocurilor Digital Foundry, la sfârșitul lunii decembrie 2019. Compania Microsoft promovează, de asemenea, „umbrirea cu viteză variabilă”, care poate acorda prioritate efectelor individuale, asupra anumitor personaje de joc sau obiecte de mediu importante, pentru a menține frecvența datelor în scene complexe, fără a avea impact asupra calității imaginii rezultate.
De asemenea, Microsoft a observat avantajele acordate de memoria GDDR6 RAM din seria X și cele aduse de folosirea memoriei SSD, de nouă generație, care se poate comporta precum o memorie RAM virtuală. Acest hardware va avea noi funcții multi-game de „reluare rapidă”. Aceasta va permite să se poată relua mai multe jocuri, dintr-o stare suspendată, aproape instantaneu. Actualul Xbox One are o caracteristică similară, dar poate stoca o singură stare de reluare rapidă, pentru ultimul joc jucat.
Ultima actualizare majoră este utilizarea „intrării în latență dinamică”, un sistem care folosește un protocol de comunicare wireless, cu lățime de bandă mare, pentru a realiza controale precise și receptive.