Acasă Gadget-uri UTILIZATORII iOS VOR PUTEA ACCESA PLATFORMA STADIA

UTILIZATORII iOS VOR PUTEA ACCESA PLATFORMA STADIA

60
0
(c) Kyle Orland

La un an de la interdicția integrării pe sistemul de operare iOS, Google a anunțat faptul că Stadia, serviciul său de streaming de jocuri, va putea fi disponibil în curând pe platforma mobilă, sub forma unei aplicații web care rulează printr-un browser. Testarea versiunii mobile web a serviciului va începe la sfârșitul lunii noiembrie 2020 cu o lansare la un nivel mai mare, planificată peste „câteva săptămâni”. Trecerea la o aplicație Web pentru iOS este o modalitate prin care se pot depăși restricțiile pe care Apple le-a introdus recent asupra aplicațiilor de streaming de jocuri, prin intermediul iOS App Store. În mod normal, astfel de aplicații ar trebui să trimită fiecare joc individual spre examinare către Apple, pentru ca acestea să poată fi afișate în App Store.

Directorul general al Xbox, Phil Spencer, a declarat în luna octombrie faptul că Microsoft va folosi aceeași soluție pentru a implementa serviciul de streaming Project xCloud pe iOS, în anul 2021. De asemenea, serviciul de streaming Luna Amazon oferă suport pentru iOS, printr-o interfață web.

În luna septembrie, dezvoltatorul Zach Knox a lansat un browser web pentru iOS numit Stadium, care a fost conceput special pentru a funcționa cu interfața web existentă a Stadia (așa cum se întâmplă și pe desktop-uri). În luna octombrie, browserul respectiv a fost eliminat din App Store, oficialii Apple declarând faptul că sunt probleme în ceea ce privește implementarea API-ului WebKit al Apple. În urma remedierii acestei probleme, browserul a revenit în App Store la începutul lunii noiembrie.

Dificultăți de promovare

La un an după lansarea platformei Stadia, Google oferă un pachet gratuit denumit „Stadia Premiere Edition” (inclusiv un Chromecast Ultra și un controler Stadia) pentru orice pre-comandă a jocului Cyberpunk 2077, efectuată pe platformă, înainte de 18 decembrie 2020. Oferta, ce include pachetul hardware, evaluat în jurul a 100 de dolari oferit în urma achiziției unui joc de 60 de dolari, sugerează faptul că Google ar putea avea dificultăți în ceea ce privește vânzarea pachetului Premiere la prețul actual. De asemenea, începând cu data de 20 noiembrie, jocul „Destiny 2: New Light” este disponibil gratuit pe platforma Stadia. Orice persoană care are o adresă Gmail ar trebui să poată achiziționeze jocul gratuit.

Google încă nu a oferit public date cu privire la numărul de jucători care utilizează platforma Stadia, care s-au abonat la Stadia Pro sau care au cumpărat oricare dintre jocurile existente pe platformă. Compania de date analitice, Sensor Tower, a estimat că aproximativ un milion de persoane au descărcat aplicația mobilă Stadia din luna aprilie 2020, la aproximativ șase luni de la lansarea Stadia și chiar după ce aceasta a devenit gratis.

De asemenea, Google promovează masiv platforma Stadia, care cuprinde o selecție de peste 80 de jocuri disponibile în prezent, și a cărui număr va crește la 135 până la finalul anului 2020. Ca o comparație, Xbox One avea aproximativ 126 de jocuri disponibile în primul an de la lansarea de la sfârșitul anului 2013, în timp ce PlayStation 4 avea aproximativ 80 în același moment. În plus, Google a declarat faptul că 31 dintre aceste titluri sunt incluse în cadrul unui abonament Stadia Pro de 10 dolari / lună, iar 15 dintre acestea sunt „First On” sau „Only On Stadia”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.