Acasă Transporturi TEHNOLOGIA DE URMĂRIRE A OCHILOR ÎN AVIOANELE MILITARE

TEHNOLOGIA DE URMĂRIRE A OCHILOR ÎN AVIOANELE MILITARE

32
0

Piloții din India testează sisteme de afișaj a aeronavelor, care funcționează prin urmărirea mișcărilor ochilor. Noul sistem va permite piloților militari să controleze mai bine avionul, în timp ce zboară.

Aeronavele moderne au sisteme de afișare electronice, care oferă informații precum nivelul de combustibil al avionului, sistemul de imagistică termică sau poziția geografică. Piloții pot selecta, pe ecran, pagina de informații relevante, dar acest lucru necesită luarea unei mâini, de pe manșa avionului.

„Când ești în avion, în diferite faze ale zborului, nu ai nevoie de toate aceste informații, în același timp”, a spus Pradipta Biswas, din cadrul Institutului Indian de Știință, din Bangalore. El și colegii săi au conceput un sistem de urmărire a ochilor, care este încorporat într-un computer de cockpit și care permite unui pilot să aleagă afișajul relevant, uitându-se la comanda dorită și confirmând apoi, prin apăsarea unui buton de pe stick-ul de control.

Biswas susține faptul că într-un simulator de zbor, sistemul a redus la jumătate timpul necesar pentru a finaliza acțiunea. Nouă participanți au testat sistemul și au finalizat un număr de 600 de comenzi.

De asemenea, echipa a conceput un al doilea sistem de urmărire a ochilor, care este amplasat pe capul unui pilot și care răspunde mișcărilor capului și ochilor. Cercetătorii au testat sistemul într-un simulator și au îndrumat participanții să se focuseze pe un anumit buton, din centrul de comandă al simulatorului, pe care îl puteau selecta uitându-se la el.

Într-un cadru militar, sistemul montat pe cap ar putea fi utilizat pentru a afișa automat informații despre o țintă din depărtare, dacă un pilot își concentrează ochii asupra acesteia.

Tehnologia care utilizează tehnica de urmărire a ochilor, încă nu este utilizată în aeronavele comerciale. Cercetătorii au evaluat pentru prima dată dacă poate fi implementată cu succes. Aceștia au folosit ochelari speciali pentru urmărirea ochilor, pentru a identifica mișcările ochilor a trei piloți, din cadrul Forțelor Aeriene din India. Fiecare pilot a zburat cu o aeronavă de transport, efectuând sarcini de selecție standard. Timpul mediu de răspuns pentru fiecare sarcină a fost de 2 secunde, puțin sub jumătatea timpului obținut când piloții nu au utilizat ochelarii.

De asemenea, cercetătorii au testat cât de corectă ar fi urmărirea ochilor, la diferite forțe G, deoarece avioanele militare pot atinge viteze mari, în urma cărora există forțe gravitaționale copleșitoare. Un pilot a zburat cu un avion BAE Systems Hawk, la forțe de -1, 1, 3 și 5G. O persoană civilă, neantrenată, ar putea leșina la forțe de aproximativ 5G.

Când piloții au privit o țintă, precizia dispozitivelor de urmărire a ochilor era bună, la un unghi de vedere de până la 4 grade și o forță gravitațională de 3G. Însă, precizia dispozitivului a scăzut la o forță gravitațională de 5G și un unghi de vedere de 9,5 grade.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.