„Lanțul de aprovizionare auto este o industrie foarte complicată, pe care foarte puțini oameni o înțeleg”, a declarat Bob O’Donnell, președinte al TECHnalysis Research, în cadrul unei coferințe de tehnologie auto, organizată la GlobalFoundries Fab 8 în Malta, NY.
O’Donnell a făcut această observație ca parte a unei discuții care implică directori din industria auto și a cipurilor. Speakerii au descris un lanț de aprovizionare al căror neajunsuri au adus recent factorii de decizie auto în pragul falimentului. Consiliul de vorbitori – care era compus din directori ai producătorului de cipuri GlobalFoundries, producătorul IC Analog Devices, integratorul de sistem Aptiv și producătorul auto Ford – au fost de acord că acest lucru nu trebuie să se mai întâmple niciodată.
Între timp, conținutul semiconductorilor din componența mașinilor crește într-un ritm fără precedent. Semiconductorii sunt integrați în noi arhitecturi, determinate de adoptarea vehiculelor electrice.
„Trebuie să revizuim managementul riscurilor la nivel global”, a declarat Jonathan Jennings, vicepreședinte pentru achiziția de mărfuri la nivel mondial și asistență tehnică pentru furnizori, din cadrul companiei Ford. El a explicat faptul că industria auto a crezut că a rezolvat riscurile prin utilizarea mai multor furnizori. Cu toate acestea, ei nu și-au dat seama că acești furnizori sau furnizorii acestor furnizori utilizau cu toții producția aceluiași set mic de turnătorii de semiconductori.
Kevin P. Clark, președinte și director general al Aptiv, care, în calitate de furnizor principal, construiește sisteme electronice pentru producătorii auto, a prezentat o idee a unei părți din lanțul de aprovizionare al companiei sale, spunând: „Zilnic, primim 220 de milioane de piese de la 400 de furnizori, din care producem peste 90 de milioane de componente, livrate zilnic către 7.000 până la 8.000 de clienți”.
De obicei, producătorii de automobile se ocupă de furnizorii lor principali, iar Jennings a menționat că oamenii în poziția sa, rareori s-au întâlnit direct cu producătorii de cipuri.
Furnizorii au fost de acord că au nevoie de relații mai strânse cu producătorii de automobile. „Este nevoie de relații strategice pe tot parcursul lanțului de aprovizionare”, a declarat Clark Aptiv.
Ce ar putea însemna asta pentru producătorii de cipuri precum GlobalFoundries? Potrivit prim-vicepreședintelui GlobalFoundries, Mike Hogan, implicarea producătorului auto ar putea conduce la implementarea mai rapidă a noilor tehnologii de cipuri. De exemplu, prima versiune a noii tehnologii ar putea fi concepută pentru a îndeplini standardele industriei auto, mai degrabă decât modelul din prezent, unde tehnologia dezvoltată pentru alte industrii este adaptată nevoilor producătorilor de automobile.
Această reimaginare a lanțului de aprovizionare se desfășoară pe măsură ce industria auto se confruntă cu schimbări mari. „Dacă te uiți la unde mergem din punct de vedere tehnologic, vom avansa mai mult în următorii zece ani decât vom avea în ultima sută”, a spus Jennings.
„Trecerea la vehiculele electrice cu baterii reprezintă o șansă majoră de a simplifica modul în care sunt proiectate sistemele electronice ale vehiculelor. Având în vedere mașinile cu combustie internă existente, aceste electronice au fost stratificate pe măsură ce noile tehnologii au fost dezvoltate și implementate, ceea ce a condus la o complexitate mai mare, atât pe partea de hardware, cât și pe cea de software”, a explicat Hogan.
„Reproiectările electrice ale bateriilor oferă „o oportunitate reală de a regândi modul în care este proiectat un vehicul”, a declarat Clark din cadrul companiei Aptiv. Dar pentru ca lanțul de aprovizionare să funcționeze eficient, el crede că furnizorii trebuie să participe la această reproiectare.
Cât timp va dura până când acest lanț de aprovizionare va fi implementat? Directorii sunt de părere că vor afla pe parcursul mai multor ani.