Acasă Știri CAUCIUCURILE AJUNSE PE COASTA BRAZILIEI CARE DATEAZĂ DIN AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL

CAUCIUCURILE AJUNSE PE COASTA BRAZILIEI CARE DATEAZĂ DIN AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL

227
0
(c) Carlos Teixeira at Federal University of Ceará

O serie de pachete neidentificate, care au apărut de-a lungul coastei braziliene în anul 2018, au fost confirmate ca fiind baloturi de cauciuc natural provenite în urma naufragiului unui vas german, în timpul cel de-al doilea război mondial.

În anul 2018, aproximativ 200 de pachete pătrate au apărut de-a lungul a 1.600 de kilometri de coastă braziliană, între Maranhão și Sergipe. Fiecare pachet cântărea până la 200 de kilograme și avea o dimensiune cuprinsă între 0,06 și 3,4 metri cubi. Acestea au provocat o îngrijorare publică considerabilă, deoarece oamenii nu își puteau da seama din ce erau confecționate și de unde proveneau.

În prezent, Carlos Teixeira și colegii acestuia din cadrul Universității Federale din Ceará, Brazilia, au identificat pachetele ca făcând parte din încărcătura lui SS Rio Grande, o navă germană care s-a scufundat în anul 1944 și a fost descoperită în anul 1996, la o distanță de 1.000 de kilometri de coasta braziliană. La acea vreme, aceste tipuri de nave transportau mărfuri, precum cauciuc natural, între aliați și colonii.

„Timp de 25 ani, SS Rio Grande a deținut recordul pentru ce mai mare adâncime la care a fost descoperită o navă”, a declarat Teixeira. Nava a fost descoperită la o adâncime de 5.762 metri.

Inițial, echipa de cercetători a analizat din punct de vedere chimic 4 dintre pachete, pentru a determina materialul din care erau confecționate. Unele dintre pachete prezentau etichete cu diferite informații, precum materialul de ambalare și locul de fabricație. Utilizând aceste informații și literatura anterioară cu privire la naufragiile din apropiere, aceștia au descoperit faptul că pachetele ar putea proveni din două posibile naufragii: SS Burgenland sau SS Rio Grande.

Ulterior, cercetătorii au urmărit mișcarea pachetelor folosind un model de simulare a dispersiei acestora în ocean. „În esență, modelele noastre prognozează curenții oceanici”, a declarat Teixeira.

Cercetătorii au simulat eliberarea baloturilor virtuale, pe o rază de 10 kilometri, în jurul celor două naufragii. În urma analizării modelului acestora, s-a constatat faptul că în cazul navei SS Rio Grande, baloturile ar fi trebuit să ajungă pe coasta braziliană, în regiunile în care s-au descoperit încărcăturile reale, în termen de 3 luni. Este puțin probabil ca pachetele să fi provenit de pe nava SS Burgenland, deoarece curenții oceanici le-ar fi transportat mult mai spre vest.

Pe unul dintre baloturi era ștampilat textul „Produsul Indochinei Franceze”. „În teritoriile coloniale franceze din sud-estul Asiei, mai exact în Vietnam, Laos și Cambodgia, se practica procesul de creștere a arborilor de cauciuc, aceste zone fiind mari producătoare de cauciuc natural în timpul celui de-al doilea război mondial”, a declarat Teixeira.

Echipa nu este sigură de ce aceste pachete au apărut atât de frecvent în anul 2018. O explicație posibilă ar putea fi apariția unei dislocații în structura navei, care să fi permis eliberarea resturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.