Acasă Robotică CAPACITATEA ROBOȚILOR DE A ÎNȚELEGE LIMBAJUL UMAN

CAPACITATEA ROBOȚILOR DE A ÎNȚELEGE LIMBAJUL UMAN

139
0

Comenzile vocale pentru a indica unui robot unde să se deplaseze, fără a fi nevoie de o dicție clară și un număr limitat de cuvinte, sunt acum mult mai ușoare, datorită unui nou model bazat pe modul în care oamenii vorbesc de fapt, atunci când oferă indicații.

În prezent, majoritatea roboților utilizează localizarea și cartografierea simultană (SLAM), pentru a identifica locația exactă a acestora, într-un anumit spațiu. În același timp, trebuie să urmărească permanent locația lor pe o hartă, actualizându-și în același timp informațiile despre mediul înconjurător.

„Tehnologia SLAM este performantă și excelentă. Provocarea oamenilor de a interacționa cu roboții SLAM este aceea că trebuie să se gândească la capacitatea acestora de înțelegere a termenilor dictați. Este un limbaj foarte rigid și trebuie să ne adaptăm la capabilitatea roboților. Scopul este de a inversa acest lucru și de a-i permite robotului să se adapteze la limbajul uman”, a declarat Jason Corso, din cadrul Universității Michigan din SUA.

Corso și colegii săi au poziționat un robot în 116 moduri diferite, în cadrul unui labirint, cu dimensiuni de 2,5 lungime și 2 metri lățime. Robotul era controlat de la distanță, de către o persoană care nu putea vedea labirintul. O altă persoană situată într-o altă cameră, având rolul de ghid, le-a oferit instrucțiuni despre cum pot rezolva labirintul, utilizănd o platformă online de chat.

Pe măsură ce robotul se deplasa, un model de procesare a limbajului natural uman a tradus comenzile trimise de ghid, transmițându-le persoanei care controla robotul. Odată ce a fost elaborată o listă de fraze utilizate, modelul care le-a tradus a fost instruit în cadrul unei simulări. Echipa de cercetători nu a putut testa acest lucru într-un laborator, deoarece accesul a fost restricționat, din cauza măsurilor de coronavirus. Modelul a învățat să urmeze comenzile, care conțineau un text simplu.

„Am colectat o cantitate imensă de date despre sisteme robotizate reale, cu date de intrare umane. Acestea sunt date pe care dorim să le privim în ansamblu”, a declarat Shurjo Banerjee din cadrul Universității din Michigan.

„Acesta este un pas semnificativ. Limbajul este cea mai naturală formă de comunicare cu roboții”, a declarat William Wang din cadrul Universității din California, Santa Barbara El susține faptul că această lucrare se adaugă cercetărilor anterioare din acest domeniu, prin testarea comenzilor limbajului natural, într-un mediu fizic. Crearea unui „set de date de dialog cu roboți” ar putea fi utilizat în și în cadrul altor domenii.

Wang speră că descoperirile din cadrul acestei lucrări să fie utilizate pentru a îmbunătăți folosirea roboților în situații din viața reală, cum ar fi asistența în caz de dezastru, asistență medicală și asistență la domiciliu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.