În data de 10 octombrie, pilotul de curse Oliver Webb a condus unul dintre noile autoturisme ale companiei SSC North America, modelul Tuatara. Acest autovehicul a atins o viteză maximă de 532,93 km/h, în cadrul unei porțiuni închise a Rutei Statale 160, din Nevada. Rulând în direcția opusă a rutei, autovehiculul a atins viteza de 484,53 km/h, SSC North America stabilind un nou record mondial de viteză pentru autovehiculele de serie, cu o medie de 508,73 km/h.
Din anul 2019 până în prezent, recordul pentru cea mai rapidă mașină de serie din lume a fost deținut de Bugatti. La acel moment, Andy Wallace a condus modelul Bugatti Chiron Super Sport cu o putere de 1.578 CP (1.177 kW), acesta atingând o viteză maximă de 490,48 km/ h, în cadrul pistei de testare a companiei Volkswagen din Ehra-Lessien, Germania. Modelul SSC Tuatara este mai puternic decât modelul Chiron, având 1.750 CP (1.305kW). Toată această putere este transmisă doar către roțile din spate ale autovehiculului, comparativ cu Bugatti, care prezintă tracțiune integrală. De asemenea, modelul Tuatara prezintă o formă mai aerodinamică, cu o arie frontală mai mică decât modelul Chiron (1,672 m2 vs 2,072 m2) și un coeficient de frecare mai mic (0,279 vs 0,319).
Conform fondatorului SSC Jerod Shelby, aceste decizii au fost luate, în mod conștient, în timpul proiectării modelului Tuatara. „ Dintotdeauna, scopul meu a fost acela de a doborî acest record mondial, cu o diferență atât de substanțială, astfel încât acesta să poată rezista o perioadă de timp cât mai îndelungată. Ca și în cazul celor de la McLaren, care de la sfârșitul anilor ’90 au păstrat recordul mondial o perioadă îndelungată de timp. Acesta a fost visul meu într-o lume perfectă”, a declarat Shelby.
Drept urmare, mașina încă mai putea accelera în momentul în care Webb a început să încetinească, din cauza vântului lateral. „Sunt de părere că viteza acestui autovehicul, poate fi mărită cu încă 15-20 km/h. Nu a fost una dintre acele situații, similare experienței de a conduce un Koenigsegg cu 392 km/h și în cazul căruia, spre final, viteza creștea foarte lent. Această mașină încă mai putea mări viteza, fapt ce mi se pare uluitor”, a declarat Webb.
Mai mult decât atât, autovehiculul Tuatara a stabilit mai multe recorduri mondiale. În plus, față de recordul pentru cea mai rapidă mașină de serie (ca medie bidirecțională), acesta a stabilit și un nou record pentru „cea mai mare viteză a unui autovehicul pe un drum public” cu 531,93 km/h.
Condusul unei mașini la o viteză de 530 km/h poate fi destul de uimitor, însă în cadrul unui drum cu două benzi, comparativ cu cele șase benzi ale pistei de testare din Ehra-Lessien, pare să adauge o doză suplimentară de adrenalină. „Cea mai ciudată senzație este faptul că, inițial, te afli pe un drum public și acea linie albă punctată se transformă într-o linie continuă. Această senzație este similară stelelor din Războiului Stelelor, care se transformă în acele linii lungi, în momentul în care navele intră în modul hyperdrive” a declarat Webb.
„Din fericire, nu există nimic în jurul meu care să mă distragă, atunci când mă aflu într-o mașină de curse, deci am putut să mă concentrez foarte bine la drum. Nu îi poți lua ochii de la drum, pentru că la acea viteză, într-o fracțiune de secundă în care te uiți în altă direcție, parcurgi o distanță foarte mare. În acest sens, trebuie să fii foarte atent la drum parcurs. Aș putea afirma faptul că cel mai înspăimântător lucru nu a fost să merg cu o viteză atât de mare, ci momentul în care am început să încetinesc”, a adăugat Webb.
„Având o formă foarte aerodinamică, mașina trebuie decelerată progresiv, din cauza forței cu care aerul apasă pe aceasta la viteze mari. Am ridicat piciorul de pe accelerație, timp de aproximativ șase sau șapte secunde și în momentul în care m-am uitat în bord, încă rulam cu 450 km/h. În acest caz, primul instinct este să apeși complet frâna și să te oprești, însă acesta este cel mai rău lucru pe care ai putea să-l faci”, a explicat Webb.