Acasă Inginerie medicală RECREAREA VIRTUALĂ A INIMII 3D DEZVĂLUIE REȚEAUA DE CELULE NERVOASE

RECREAREA VIRTUALĂ A INIMII 3D DEZVĂLUIE REȚEAUA DE CELULE NERVOASE

Reprezentare a inimii de șobolan, modelată 3D, care arată extinderea și distribuția neuronilor cardiaci intrinseci © Achanta et al. - iScience

Detaliile incredibile ale modelului virtual 3D poate ajuta cercetătorii să studieze cu exactitate organizarea și funcționarea neuronilor asociați inimii.

Majoritatea oamenilor tind să asocieze celulele nervoase (neuronii) cu creierul, dar inima are, de asemenea, o rețea de celule nervoase, cunoscută sub numele de „sistemul nervos cardiac intrinsec” – (SNCI). A fost creată o inimă virtuală 3D, care reproduce SNCI-ul la nivel celular.

Detaliile incredibile ale modelului virtual 3D, creat de oameni de știință din diverse domenii de studiu, va permite cercetătorilor să studieze cu exactitate organizarea și funcționarea neuronilor inimii.

Pentru a crea modelul 3D, bazat pe o inimă de șobolan, oamenii de știință au combinat o multitudine de tehnici diferite. Primul pas a fost prelevarea unor felii subțiri, pe toată lungimea inimii, pentru a obține probe de țesut și imagini analizate cu ajutorul unui microscop. Probele de țesut și imaginile microscopice au fost utilizate pentru crearea modelului 3D de bază.

În continuare, au fost extrase celulele nervoase individuale ale inimii, pentru obținerea informațiilor genetice. Aceste date au fost ulterior incluse în modelul 3D, permițând oamenilor de știință să înțeleagă rolul celulelor nervoase.

Deși cercetarea s-a realizat asupra inimilor de șobolani, echipa susține faptul că ar trebui să aibă impact și asupra medicinii umane. De exemplu, anumite cazuri de boli ale inimii au fost îmbunătățite prin stimularea nervului vag, care se întinde de la creier până la abdomen, ramificându-se în zona gâtului, în inimă, plămâni și sistemul digestiv. Cu toate acestea, nu este clar de ce unele cazuri de boli ale inimii pot fi vindecate prin această modalitate, iar altele nu.

„Studiul acestor neuroni cardiaci, dintr-o perspectivă anatomică și moleculară, ne poate ajuta să înțelegem mai bine funcția lor și să dezvoltăm terapii, care pot reproduce aceste efecte protectoare ale nervului vag, asupra inimilor pacienților ”, a declarat coautorul lucrării, Dr. Jonathan Gorky.

Metodele utilizate pentru crearea acestui model au fost posibile datorită programului SPARC, astfel încât să participe și alte echipe de cercetare, pentru dezvoltarea de modele virtuale 3D ale altor organe.