TehnoȘtiri

DIFERENȚELE DINTRE REZULTATELE CĂUTĂRII PE PLATFORMELE GOOGLE ȘI BING

(c) Andrew Matthews/PA Wire/Alamy

Conform unei analize a motoarelor de căutare din SUA și Germania, primele 10 rezultate de căutare afișate de Google și Bing pentru aceleași interogări diferă cu până la 75%.

Nurce Yagci și colegii ei din cadrul HAW Hamburg din Germania au comparat primele rezultate produse de patru motoare de căutare majore (Google, Bing, DuckDuckGo și Metager) pentru a vedea sursele din care au extras informațiile și procentul în care rezultatele au coincis.

Cercetătorii au introdus 3537 de interogări care au fost populare pe Google Trends în Germania și SUA între lunile noiembrie 2021 și martie 2022 pe cele patru motoare de căutare. Ei au adunat primele 10 rezultate pentru fiecare interogare în luna aprilie 2022 și au comparat rezultatele oferite de diferite motoare de căutare.

Cantitatea de rezultate care se suprapun a variat de la 24 la 25% între Google și orice alt motor de căutare atunci când au fost analizate rezultatele din SUA și de la 27 la 28% pentru rezultatele din Germania. Cu toate acestea, suprapunerea dintre celelalte trei motoare de căutare a fost mai mare: între 62 și 70% în ceea ce privește rezultatele germane și americane.

Yagci este de părere că acest lucru se datorează, în mare parte, faptului că DuckDuckGo și Metager folosesc indexul de căutare Bing pentru a-și construi rezultatele.

„În general, motoarele de căutare oferă o varietate de surse în primele 10 rezultate. Cu toate acestea, după cum arată rezultatele noastre, există tendința de a afișa același tip de site-uri web, în special știri și Wikipedia, în primele poziții. Wikipedia a fost cel mai citat rezultat produs de fiecare motor de căutare”, a declarat Yagci.

În Germania, rezultatele căutării au avut tendința de a afișa mai multe link-uri către site-uri de știri, în timp ce site-urile de rețele sociale au apărut mai frecvent în rezultatele din SUA. YouTube a apărut frecvent în primele 10 rezultate pentru interogări de căutare pe fiecare motor de căutare, cu excepția Google, despre care Yagci este de părere că se poate datora faptului că Google, care deține YouTube, s-a confruntat anterior cu cenzură pentru promovarea propriilor produse în rezultatele căutării.

„O altă constatare interesantă, în special în rezultatele din SUA, este că Fox News, o sursă de știri înclinată spre dreapta, a lipsit din rezultatele produse de Google”, a declarat Yagci.

Google a prezentat cea mai mare varietate de site-uri, afișând 2841 de domenii unice, comparativ cu 2783 pentru Bing, 2707 pentru DuckDuckGo și 2683 pentru Metager.

„Folosirea mai multor motoare de căutare poate aduce rezultate suplimentare sau alternative, ceea ce este util”, a declarat Jayne Rodgers din cadrul Universității Teesside din Marea Britanie.