TehnoȘtiri

INVESTIGAREA BATERIILOR PENTRU MAȘINI FABRICATE DE LG

(c) Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Image

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) investighează defectele de siguranță ale celulelor cu litiu-ion produse de compania LG Energy Solutions după o serie de retrageri care au avut loc în luna februarie a anului 2020. Cel mai cunoscut producător a fost Chevrolet, care a fost nevoit să recheme peste 141.000 de vehicule electrice Bolt. Cu toate acestea, au existat și rechemări pentru modelele Hyundai Kona EV, Smart ForTwo Electric, Chrysler Pacifica hibrid plug-in și unele Volkswagen ID.4, din cauza problemelor cu celulele fabricate de LG.

Rechemarea modelului Chevrolet Bolt a fost cea mai notabilă din cauza riscului de incendiu, care rămâne o preocupare publică în ceea ce privește vehiculele electrice, în ciuda riscului mult mai mare de incendiu al mașinilor cu motor cu ardere internă. Totuși, nu toate rechemările au fost pe fondul riscului de incendiu.

Prima rechemare citată de Biroul de Investigare a Defecțiunilor (ODI) din cadrul NHTSA se referă la un singur Smart EQ ForTwo 2019. În acel caz, tehnicienii din cadrul firmei Mercedes-Benz (care deține compania Smart) au descoperit faptul că sudura care lega celulele și modulele individuale nu era una corespunzătoare. În consecință, o lovitură în acea zonă ar fi putut întrerupe circuitul bateriei, determinând pierderea puterii, o problemă care a necesitat o rechemare.

O problemă similară ar putea afecta 351 de vehicule Volkswagen ID.4 2021. Acestea au fost rechemate în luna martie 2022 din cauza unei probleme de lipire în cazul bateriei de înaltă tensiune. Conexiunile potențial nesigure din baterie ar putea împiedica pornirea vehiculului, lucru care a avut deja loc în luna ianuarie 2021 în cazul unor automobile.

Cu toate acestea, potențiala problemă de incendiu a afectat mult mai multe vehicule. Problemele companiei Hyundai cu celulele LG au început în anul 2020, după ce o serie de mașini electrice Kona au luat foc în Coreea de Sud, Canada, Finlanda și Austria. La nivel global, compania a rechemat 82.000 de mașini pentru o înlocuire costisitoare a bateriei. Costul estimat al întregii operațiuni a fost de 900 de milioane de dolari. În cazul bateriilor respective, litiul de la nivelul anodului putea intra în contact cu catodul, provocând un scurtcircuit. Înainte ca Hyundai să demareze rechemarea vehiculelor cu probleme, proprietarii au fost sfătuiți să-și parcheze mașinile afară.

Problema modelului Chevrolet Bolt a implicat două defecte ale celulelor LG. Unele baterii aveau file anodice rupte iar altele aveau separatoare pliate, ambele defecte putând provoca un incendiu. Drept urmare, compania Chevrolet a fost nevoită să recheme aproape 142.000 de vehicule electrice Bolt cu o valoare de peste 1,8 miliarde de dolari. Deși toate vehiculele Bolt EV vor primi baterii noi, cu o capacitate de 66 kWh, până la finalizarea acestui proces lung și laborios, NHTSA le-a sugerat proprietarilor să-și parcheze mașinile afară.

De asemenea, în luna februarie 2022, 16.741 de proprietari de Chrysler Pacifica hibrid plug-in au fost sfătuiți să parcheze mașinile afară. În total, producătorul Stellantis a analizat 12 incendii ale unor vehicule Pacifica PHEV între anii 2019 și 2022. Deși Chrysler a emis o rechemare, problema nu a fost încă identificată. Cu toate acestea, oficialii din cadrul ODI au declarat faptul că toate cele 12 vehicule aveau pachete de baterii cu celule LG.