TehnoȘtiri

SCĂDEREA RATELOR DIABETULUI ȘI OBEZITĂȚII ÎN ORAȘELE ÎN CARE SE PROMOVEAZĂ MERSUL PE JOS

(c) Manfred Gottschalk/Getty Images

Ratele diabetului și obezității pot fi reduse prin transformarea orașelor în locuri în care este încurajat mersul pe jos, cu bicicleta sau utilizarea transportul public.

Gillian Booth și colegii acesteia din cadrul Universității din Toronto au analizat peste 170 de studii anterioare și au descoperit dovezi consistente ale faptului că oamenii care locuiesc în zone în care mersul pe jos și cu bicicleta sunt opțiuni practice sunt mai activi și mai puțin susceptibili la dezvoltarea diabetului sau obezității.

În cadrul unui studiu amplu pe care echipa lui Booth l-a luat în considerare au fost implicate 32.767 de persoane și s-a constatat faptul că prevalența obezității în rândul adulților care trăiesc în orașe prietenoase pentru pietoni a fost de 43%. Raportul în cazul persoanelor care trăiesc în zone în care mersul pe jos era o opțiune mai puțin practică a fost de 53%.

De asemenea, în cadrul unui alt studiu care a implicat analiza sângelui a 1,1 milioane de adulți au fost subliniate beneficiile zonelor prietenoase pentru pietoni. Persoanele cu niveluri normale de zahăr în sânge la începutul studiului aveau cu 20% mai multe șanse de a prezenta simptome de pre-diabet opt ​​ani mai târziu dacă locuiau în zone considerate mai puțin prietenoase pentru pietoni.

Potrivit organizației caritabile Diabetes UK, Serviciul Național de Sănătate cheltuiește 10 miliarde de lire sterline pe an pentru tratarea diabetului, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din bugetul său. NHS estimează că un sfert dintre adulții din Marea Britanie sunt obezi, iar costul anual al tratării bolii va ajunge la 9,7 miliarde de lire sterline până în anul 2050. Implementarea unor proiecte pentru a face orașele mai sigure și mai convenabile pentru mersul pe jos ar putea fi o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor de a rezolva aceste probleme.

Booth a declarat faptul că studiul arată că există încă o modalitate de prevenire, precum și de tratare a acestor afecțiuni și că „expansiunea urbană necontrolată”, care îi face pe oameni dependenți de mașini, este o parte a problemei care trebuie abordată.

„Oamenii vor fi mai activi dacă pot și dacă dispun de o infrastructură corespunzătoare. Există dovezi consistente că, dacă au aceste opțiuni disponibile, oamenii vor alege să fie mai activi”, a adăugat Booth.