TehnoȘtiri

TESLA A RECHEMAT 50.000 DE MAȘINI DIN CAUZA UNEI PROBLEME A MODULUI SELF-DRIVE

(c) Christopher Goodney/Bloomberg via Getty Images

În SUA, Tesla a rechemat peste 50.000 de mașini din cauza faptului că sistemul de inteligență artificială din spatele funcției de auto-conducere a acționat prea agresiv, trecând pe lângă semnele de stop fără să se oprească complet, așa cum prevede legea în multe state.

Sistemul de conducere autonomă a comandat vehiculului să treacă de semnele de oprire cu viteze de până la 9 km/h.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) a emis o rechemare de siguranță pentru 53.822 de mașini care, în prezent, rulează versiunea de firmware 2020.40.4.10 și care prezintă caracteristica de „oprire a rulării”. Conducerea firmei Tesla a fost de acord să dezactiveze caracteristica de la distanță pe toate mașinile afectate, inclusiv pe Model 3, Model S, Model X și Model Y.

Deși funcția de oprire a rulării a fost introdusă în luna octombrie 2021, oficialii din cadrul NHTSA au declarat faptul că neoprirea completă „poate crește riscul de coliziune”. Un șofer uman care nu se oprește complet la semnele de stop poate primi o amendă.

Reprezentanții companiei Tesla s-a întâlnit cu oficialii din cadrul NHTSA în datele de 10 și 19 ianuarie și au căzut de acord în data de 20 ianuarie cu privire la rechemarea vehiculelor afectate la „începutul lunii februarie”.

În ciuda denumirii caracteristicii (Full Self-Driving), oficialii companiei sfătuiesc proprietarii să urmărească în permanență acțiunile vehiculului și să fie gata să intervină și să preia controlul dacă software-ul acționează periculos. Deși codul se află în stadiul beta, ceea ce înseamnă că acesta este încă în curs de testare, numărul de utilizatori care îl testează a crescut, de la doar 2000 în al treilea trimestru al anului 2021, la peste 50.000 în prezent.

Anunțul a stârnit critici cu privire la siguranța mașinilor autonome din partea militanților. „Membrii noștri sunt îngrijorați de faptul că mașinile fără șofer și dotate cu sisteme de inteligență artificială sunt lansate prea repede. Îndemnăm la un răspuns extrem de precaut și foarte gradual”, a declarat Nick Simmons din cadrul RoadPeace, o organizație caritabilă pentru siguranța transporturilor din Marea Britanie.