Potrivit unui nou sondaj din industrie, deficitul de cipuri de pe piață nu va dispărea prea curând. Mai mult de jumătate dintre reprezentanții companiilor chestionate de către IPC au declarat faptul că se așteaptă ca deficitul să dureze cel puțin până în a doua jumătate a anului 2022. Chiar și în prezent, deficitul de cipuri este agravat de creșterea costurilor și de lipsa de lucrători.
Potrivit sondajului, 80% dintre producătorii de cipuri au declarat faptul că angajarea de lucrători, care trebuie să fie special instruiți pentru a gestiona compușii foarte toxici utilizați în fabricarea semiconductoarelor, a devenit din ce în ce mai grea. Problema este mai gravă în America de Nord și Asia, unde mai multe companii raportează o creștere a costurilor forței de muncă în comparație cu fabricile din Europa.
Totuși, doar o treime dintre producătorii asiatici de cipuri au declarat faptul că le este mai greu să găsească muncitori calificați, comparativ cu 67% dintre companiile nord-americane și 63% dintre companiile europene. Acest lucru ar putea explica de ce tot mai puține companii asiatice de semiconductori (42%) raportează o întârziere crescută a comenzilor, comparativ cu 65% din companiile din America de Nord și 60% din companiile europene.
Mai puțin de jumătate (46%) dintre producători au declarat faptul că își recalifică lucrătorii actuali pentru a umple posturile vacante, iar 44% dintre aceștia au confirmat faptul că majorează salariile pentru a face locurile de muncă mai atractive. Alte măsuri populare includ implementarea unui program mai flexibil și oferirea mai multor oportunități de instruire pentru lucrători.
Mulți dintre reprezentanții companiilor chestionate au declarat faptul că și mărirea costurilor materialelor constituie o problemă (90% la nivel global), acest lucru producând o scădere a marjei de profit.
Este posibil ca acest lucru să fi fost deja simțit de unii dintre clienții lor. Potrivit unui raport al companiei AlixPartners, în anul 2021, industria auto va suferi o scădere a veniturilor în valoare de 210 miliarde de dolari și o deficiență a producției de 7,7 milioane de vehicule la nivel mondial.