TehnoȘtiri

CUM FUNCȚIONEAZĂ SENZORII DE PARCARE?

(c) How it works

Este foarte ușor să-ți lovești mașina în parcare, dar datorită tehnologiei putem deveni experți în a parca.

Senzorii de parcare reprezintă tehnologia pe care trebuie să o aibă toată lumea. Aceștia ne permit să parcăm chiar și mașinile de dimensiuni mari, cu o precizie desăvârșită, evitând zgârieturile care ar conduce la costuri considerabile. Majoritatea senzorilor de parcare folosesc tehnologie ultrasonică, asemenea liliecilor!

La activare, acestea trimit semnale de înaltă frecvență de la o serie de senzori rotunzi (de obicei patru) atașați la bara de protecție. Când obiectele fizice sunt detectate într-un interval stabilit, acestea vor avertiza șoferul printr-un semnal vizual sau sonor. Producătorii programează gama semnalelor în cadrul plăcii logice a senzorilor, prin urmare acestea pot fi calibrate astfel încât conducătorul auto să știe cât de departe se află obiectul. De obicei, sunt emise sunete la o durată mai mare de timp. Pe măsură ce mașina se apropie de obiect, pauza dintre acestea se scurtează, până când se aude un ton continuu.

Senzorii alternativi sunt electromagnetici. Aceștia includ o bandă magnetică în interiorul barei de protecție – este o tehnologie „invizibilă”, fiind astfel mai plăcută din punct de vedere estetic. Când sunt activați, este generat un câmp magnetic. Din acesta, o unitate de control transmite un câmp magnetic eliptic. Când un obiect intră în raza sa de acțiune, tensiunea din unitatea de control crește. Rata acestei modificări este convertită într-un semnal sonor calibrat.

Cum pot mașinile să se parcheze singure

(c) How it works

1. Simț inteligent

Sistemele de parcare folosesc senzorii ultrasonici ai unei mașini într-un mod inteligent. Sub o anumită viteză configurată, cei doi senzori ultrasonici exteriori, plasați pe barele de protecție, scanează lateral și măsoară schimbările bruște ale distanței care indică prezența unui spațiu.

2. Algoritmul parcării

Algoritmii compară lungimea spațiului cu dimensiunea cunoscută a mașinii, plus „spațiul manevrării” necesar.

(c) How it works

3. Mașina se conduce singură

Unele mașini sunt echipate cu servodirecție asistată electric, astfel încât motorul poate „prelua” procesul de direcție. Inginerii au definit mișcările de direcție necesare parcării laterale și le-au stocat în software.

4. Fără presupuneri

Odată ce sistemul este activat, acesta se va orienta exact pentru a parca perfect mașina  lângă bordură – nefiind nici o presupunere, modul de parcare fiind deja calculat cu exactitate.

5. Șoferul rămâne în control

Șoferul controlează în continuare frânele, accelerația și treptele de viteză pentru siguranță. Sistemul încă mai folosește senzori de parcare într-un sens tradițional pentru măsurarea distanței – toleranțele nu sunt diferite, mișcarea mașinii fiind încă sub controlul șoferului.