TehnoȘtiri

REDUCEREA CALORIILOR ALIMENTELOR PROCESATE

(c) Stephen French/Alamy

Conform unei analize în cadru căreia s-a analizat modificarea conținutului nutrițional al alimentelor și băuturilor vândute în supermarketurile din Anglia între anii 2015 și 2018, s-a observat faptul că numărul de calorii și conținutul de zahăr și sare din alimentele comercializate a rămas aproape neschimbat.

De-a lungul anilor, Public Health England, o agenție guvernamentală, a stabilit obiective voluntare pentru reducerea conținutului de calorii, zahăr și sare din alimentele procesate care sunt vândute în țară. Obiectivele voluntare au fost stabilite în speranța de a încuraja producătorii să modifice conținutul nutrițional al produselor lor, mai degrabă decât să forțeze reformulări.

În prezent, Lauren Bandy și colegii acesteia din cadrul Universității din Oxford au evaluat impactul acestor obiective.

„Practic, am constatat faptul că nu s-a produs o schimbare semnificativă. Singura schimbare pe care am observat-o a fost în cazul băuturilor răcoritoare. Schimbarea conținutului acestora se poate datora faptului că băuturile cu zahăr au fost supuse unei taxe introduse în Marea Britanie în anul 2018”, a declarat Bandy.

Cercetătorii au observat o mică creștere a numărului de produse clasificate de guvernul britanic ca fiind sănătoase pe baza profilului lor nutritiv, de la 46% în anul 2015, la 47% în anul 2018. De asemenea, a existat o creștere a vânzării de produse sănătoase, de la 44% în anul 2015, la 51% în anul 2018. Aceștia au atribuit aceste creșteri reducerii conținutului de zahăr din băuturile răcoritoare încurajate de taxa implementată în anul 2018.

Produsele pe care echipa de cercetare le-a evaluat provin de la mai multe companii de produse alimentare și băuturi și nu includeau mărcile „proprii” din supermarketuri.

„Anterior, unele cercetări au arătat faptul că mărcile private pot fi adesea mai sănătoase decât cele populare”, a declarat Elizabeth Dunford din cadrul Institutului George de Sănătate Globală din Australia.