Recrearea unor piese de mobilier din lemn tocmai a devenit mult mai ușoară. James Noeckel și colegii săi din cadrul Universității din Washington au creat un algoritm care transformă fotografiile obiectelor din lemn în modele 3D, suficient de detaliate pentru ca un tâmplar priceput să le reproducă.
O problemă comună a algoritmilor concepuți pentru a realiza proiectarea unui obiect 3D, precum o piesă de mobilier, este că, dacă nu există suficiente date, software-ul va produce un model cu puține detalii, care nu este potrivit pentru construcția fizică. Echipa a reușit să rezolve acest lucru, luând în considerare limitările geometrice ale plăcilor de lemn și modul în care se pot îmbina obiectele de dulgherie.
„Acest algoritm nu necesită observarea obiectului în întregime, deoarece putem face aceste presupuneri cu privire la modul în care sunt fabricate obiectele. Așadar, nu este nevoie să fotografiem fiecare suprafață, ca în cazul utilizării unui algoritm tradițional de reconstrucție 3D”, a declarat Noeckel.
Pentru a testa algoritmul, echipa de cercetare a realizat o serie de fotografii ale unor articole din lemn, precum o bibliotecă, folosind un smartphone. După mai puțin de zece minute de procesare a imaginilor pe un computer, algoritmul a produs imagini 3D în care se observă configurația obiectului, inclusiv în părți separate, precum și modul de montare a acestora.
„Produsul final ar putea fi reprezentat de o aplicație pe care o puteți rula pe telefon. Cu ajutorul acesteia, ați putea să efectuați o serie de poze cu diferite elemente de mobilier, să rulați un algoritm și să obțineți aproape mereu un model 3D, care include și instrucțiuni cu privire la modul de asamblare al obiectului. Acesta este un scenariu în care utilizatorul nu trebuie să muncească foarte mult”, a declarat Noeckel.