TehnoȘtiri

COMPANIILE RIMAC ȘI PORCHE VOR ACHIZIȚIONA GRUPUL BUGATTI

(c) Bugatti

Timp de aproape un an, a circulat un zvon conform căruia compania Volkswagen intenționează să vândă grupul Bugatti către specialiștii croați în vehicule electrice de la Rimac. În cele din urmă, în data de 5 iulie 2021, reprezentanții companiilor Porsche și Rimac au dezvăluit faptul că la sfârșitul anului 2021 vor forma o nouă societate mixtă, denumită Bugatti-Rimac. Deși producția vehiculelor Bugatti va rămâne în Molsheim, Franța, aceasta va avea sediul central în Zagreb, Croația.

Înființată inițial în anul 1909 de către Ettore Bugatti, compania a devenit cunoscută în perioada interbelică pentru mașinile care denotau eleganță și viteză, acestea câștigând atât Grand Prix-uri, precum și aprobarea persoanelor foarte înstărite.

În anul 1998, compania Bugatti a fost cumpărată de grupul Volkswagen. Forța motrice a aceste tranzacții a fost Ferdinand Piech, directorul general al grupului VW de la acea vreme și nepotul lui Ferdinand Porsche. Piech dorea să construiască o mașină care să aibă 1.000 de cai putere și o viteză maximă de cel puțin 260 mph (418 km/h), iar în anul 2005 Bugatti a lansat modelul Veyron 16.4.

Mate Rimac va deveni noul director general al companiei Bugatti-Rimac. Rimac Group va deține 55% din noua companie și Porsche restul de 45%, Porsche deținând de asemenea 24% din Rimac Group, după ce acesta a investit pentru prima dată în firma specializată pe vehicule electrice (EV) în anul 2018. Deocamdată, reprezentanții companiilor Porsche și Rimac au declarat faptul că Bugatti-Rimac va continua producția vehiculului Bugatti Chiron, un hypercar cu motor W16 pe benzină și Rimac Nevera, un hypercar electric construit, de asemenea, într-un număr foarte limitat de exemplare.

„Știți că cel mai ușor lucru, ceea ce poate se așteaptă unii oameni să se întâmple, este să luăm modelul Nevara și să îl fuzionăm cu Bugatti și să-l numim Bugatti, dar asta nu se va întâmpla. Nu vom recicla doar ceea ce avem, nu vom redimensiona sau hibridiza modelul Chiron pentru a produce o mașină nouă. Dezvoltăm un produs complet nou de la zero pentru că noi considerăm că aceasta este cea mai bună cale de urmat, iar acel produs va avea în continuare un motor cu ardere internă. Având în vedere moștenirea Bugatti și baza de fani și având aceste două mărci foarte distincte (Rimac și Bugatti) în aceeași companie, putem face lucruri foarte interesante. Așadar vom îmbina patrimoniul, măiestria, detaliile și calitatea produselor Bugatti cu tehnologia companiei Rimac. În viitor va exista și un model Bugatti complet electric, dar credem că, printr-o combinație inteligentă de electrificare și un motor cu ardere internă, vom putea menține motorul cu combustie pe modelele Bugatti”, a declarat Rimac.