TehnoȘtiri

EVALUAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE ÎN TIMPUL PANDEMIEI DE COVID-19 UTILIZÂND ANALIZA SENTIMENTALĂ

EVALUAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE ÎN TIMPUL PANDEMIEI DE COVID-19 UTILIZÂND ANALIZA SENTIMENTALĂ

Ștefan-Răzvan ANTON, Octavian POSTĂVARU, Antonela TOMA

Introducere

Perturbarea majoră în viața zilnică a miliarde de oameni din cauza pandemiei de COVID-19 a provocat, fără îndoială, anxietate în viața multor oameni. În afară de problemele de natură fizică generate de pandemie, problemele de natură psihologică cauzate de teama de a prinde boala sau de izolarea cauzată de măsurile de încetinire a răspândirii virusului, precum distanțarea socială, închiderea școlilor și, în cele din urmă, închiderea completă a unor orașe ar trebui luate în considerare ca un efect grav al pandemiei.

În această lucrare, dorim să folosim platforma de microblogging extrem de populară Twitter pentru a analiza evoluția sănătății mintale ale populației generale dintr-o anumită zonă. Pe măsură ce pandemia progresează, ne așteptăm ca numărul persoanelor care exprimă sentimente negative asociate cu un declin în sănătatea mintală să crească.

Metoda de analiză

Metoda de analiză constă în interpretarea mesajelor prin modele matematice bazate pe o abordare de vocabular și de reguli. Abordarea de vocabular constă în evaluarea fiecărui cuvânt pe o scară de la -4 (extrem de negativ) la +4 (extrem de pozitiv), iar abordarea bazată pe reguli ia în calcul și sintaxa propoziției, de exemplu „Mă simt singur” obține un scor de -2 și „Mă simt extrem de singur ” obține un scor de -3. Prin această analiză obținem un index de negativitate, care cuantifică densitatea sentimentelor negative asociate cu o scădere a sănătății mintale.

Rezultate

În cadrul analizei, am constatat că, înainte de primul caz documentat în SUA, americanii nu postau conținut social despre COVID-19, chiar dacă deja existau cazuri în Asia și Europa. Odată ce primul caz de COVID-19 a fost confirmat în SUA, pe 22 ianuarie 2020, a existat o creștere bruscă a numărului de conținut social care conținea cuvinte asociate pandemiei, cum ar fi Covid, COVID-19, Boală și China. A existat, de asemenea, o creștere accentuată a negativității acelui conținut, sentimentele cel mai populare fiind panica, frica și furia. Pe măsură ce pandemia a progresat, au existat alte creșteri urmate de scăderi ale negativității în zilele în care au fost anunțate măsuri noi de restricție sau când au fost raportate un număr mare de noi cazuri și decese. De-a lungul pandemiei, sentimente negative dominante s-au schimbat în singurătate, tristețe și furie, iar negativitatea generală a scăzut. Un alt fenomen interesant care a fost observat este acela că negativitatea postărilor zilnice pare a fi reacționară la ciclurile de știri. De exemplu, numele folosit pentru identificarea virusului pe rețelele de socializare a evoluat pentru a se potrivi cu terminologia prezentată în presă sau pe canalele de știri. De asemenea, pe măsură ce pandemia a devenit un subiect mai proeminent în m, volumul de postări legate de pandemie a crescut.

Concluzii

Pandemia COVID-19 conduce la o schimbare bruscă a vieții sociale a rezidenților din SUA, fapt ce a afectat negativ sănătatea lor mentală. Procentul de sentimente negative pare să fie în scădere în ultimele luni ale pandemiei, dar sentimentele de bază s-au schimbat de la reacționare, cum ar fi panica și frica, la cele care prezintă efecte pe termen lung, cum ar fi singurătatea și tristețea.

Imagine reprezentativă:

Media rulantă a indexului de negativitate pe o perioada de 30 de zile