TehnoȘtiri

EFICIENȚA ROBOȚILOR DIN DEPOZITE A FOST SPORITĂ

(c) Adam Lau/Berkeley Engineering

Brațele robotizate utilizate pentru mutarea cutiilor în depozite pot opera acum la viteze de peste 350 de ori mai mari datorită unei rețele neuronale care prezice viteza cu care pot transporta în siguranță articole.

Pandemia de coronavirus a dus la o creștere a comenzilor online. „Vânzătorii întâmpină o perioadă foarte dificilă în ceea ce privește satisfacerea cererii de pe piață”, a declarat Ken Goldberg din cadrul Universității din California, Berkeley.

Laboratorul lui Goldberg a produs anterior un software care îmbunătățește capacitatea de apucare a unui braț robotizat adesea regăsit în depozite. Softul utiliza viziunea computerizată pentru a identifica poziția unui obiect care trebuie apucat în spațiul tridimensional față de gheara robotului.

Roboții se pot mișca rapid, dar nu întotdeauna în siguranță. Modificarea rapidă a vitezei acestora poate însemna diferența dintre un pachet livrat cu succes și unul aruncat pe podea. De asemenea, smuciturile pot conduce la uzura brațului robotizat, reducându-se durata de viață a acestuia.

„Trebuie să găsim balansul perfect între viteză, accelerație și nivelul de smucitură. Acest calcul necesită timp”, a declarat Jeffrey Ichnowski de asemenea din cadrul Berkeley.

Ichnowski, Goldberg și colegii acestora au implementat o așa-numită rețea neuronală în cadrul software-ul lor robotizat. După aceea, ei au lăsat rețeaua să evalueze modul de operare a brațului robotizat în timp ce acesta a mișcat mii de obiecte pe parcursul a câteva săptămâni.

În cele din urmă, rețeaua neuronală a învățat să identifice cea mai bună cale de mișcare a unui pachet într-un scenariu dat în decurs de 80 de milisecunde. Software-ul preexistent avea nevoie de 29 de secunde pentru a rula calculul.

„O schimbare a vitezei de răspuns operațional, așa cum este identificată în această lucrare, va face o diferență majoră pentru operatorii de depozite”, a declarat Andrew Lahy din cadrul Cardiff University, Marea Britanie, și directorul de proiectare a soluțiilor în cadrul companiei de logistică DSV.

„Suntem de părere că acest lucru este practic și că poate fi aplicat într-un timp relativ scurt”, a declarat Goldberg.