Compania își propune să readucă zborul supersonic comercial până în anul 2025.
Recent, compania „Boom Supersonic” a dezvăluit prototipul XB-1, în cadrul sediului său din Denver, Colorado. Aeronava este un avion supersonic la scară redusă, construit ca parte a dezvoltării privind planificarea avionului de pasageri supersonic al companiei, care urmează să fie lansat până în anul 2025.
Fuzelajul avionului XB-1, cu o lungime de 21 m lungime, a fost optimizat pentru eficiență aerodinamică de mare viteză.
Structura fuzelajului din carbon compozit își menține rezistența și rigiditatea, chiar și la temperaturi ridicate și la tensiuni de zbor supersonic.
Aripa delta echilibrează stabilitatea la viteză redusă, în timpul decolării și aterizării, cu o eficiență ridicată când se află în aer.
XB-1 este echipat cu trei motoare J85-15, proiectate de General electric, care îi va oferi o forță de propulsie mai mare de 50,000 N, permițând avionului să zboare la viteze supersonice.
Compania a declarat faptul că, XB-1 este o aeronavă experimentală pentru planificarea zborurilor comerciale ale modelului „Overture” și o etapă crucială către călătoriile supersonice în masă.
Frânele antiderapante ale aeronavei îi permit să aterizeze în siguranță, la viteze de până la 340 km/h.
Compania are deja 30 de precomenzi pentru avionul supersonic „Overture”, de la companiile aeriane din Japonia și Virgin Group.
Ultimul zbor comercial supersonic a fost efectuat de către Concorde, în octombrie 2003.
În anul 2021, XB-1 va fi supus unui program de testare a zborului, neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon în proporție de 100%.
Aeronava XB-1 își va finaliza programul de testare la sol, aflat în curs de desfășurare, înainte de a se îndrepta către Mojave, California, în anul 2021, pentru teste de zbor.