TehnoȘtiri

BENTLEY VA RENUNȚA LA MOTOARELE CU ARDERE INTERNĂ PÂNĂ ÎN ANUL 2030

La începutul lunii noiembrie 2020, Bentley, simbolul britanic al luxului auto, a devenit cel mai recent producător OEM, care a declarat faptul că, până în anul 2030, va renunța definitiv la motoarele cu ardere internă. Pe măsură ce compania trece în al doilea secol de existență, aceasta a dezvăluit un nou plan denumit „Beyond 100”, care propune „reinventarea fiecărui aspect al afacerii cu scopul de a deveni o organizație neutră, din punct de vedere al emisiilor de carbon”.

Bentley a introdus deja o versiune hibridă tip plug-in a SUV-ului Bentayga, iar în anul 2021 intenționează să lanseze încă două modele hibride, cel mai probabil acestea fiind coupe-ul Continental GT și berlina Flying Spur. În anul 2025, compania intenționează să introducă un vehicul electric pe bază de baterii. „Pe măsură ce tehnologia avansează, vom ajunge să dezvoltăm baterii cu densități mult mai mari. Noi suntem de părere că în jurul anului 2025 vom integra în lanțul de aprovizionare baterii de peste 120 KWh”, a declarat Adrian Hallmark, CEO-ul companiei Bentley.

De asemenea, anul 2025 va fi ultimul an în care se va putea achiziționa un Bentley care nu va fi de tip plug-in, deoarece începând cu anul 2026 compania va renunța la orice tip de propulsie cu excepția PHEV și BEV. În anul 2030 se presupune că și vehiculele tip plug-in (PHEV) vor începe să dispară și ele, lăsând locul doar vehiculelor electrice pe bază de baterii (BEV). De asemenea, Bentley are ca obiectiv să reducă impactul fabricii asupra mediului și să devină neutră, din punct de vedere al utilizării plasticului.

Dezvoltarea noilor BEV nu ar trebui să fie dificilă deoarece Bentley va putea profita de noua platformă de mașini electrice PPE, dezvoltată de Audi și Porsche (care, la fel ca și Bentley, sunt deținute de Grupul Volkswagen). Totuși, anunțarea planului „Beyond 100” poate fi un indiciu al faptului că Grupul VW plănuiește să vândă compania Bentley.