TehnoȘtiri

VÂNZĂRILE DE MAȘINI ELECTRICE SE TRIPLEAZĂ

Oficialii Kia au declarat faptul că Niro EV poate fi încărcată rapid, până la 100kW. Din anumite motive, stațiile de încărcare afișează faptul că aceasta poate fi încărcată până la 150kW, dar în practică nu poate încărca aproape niciodată mai mult de 77kW.

Conform estimărilor grupului de Transport și Mediu (T&M), în anul 2020, una din zece mașini noi vândute în Europa este electrică sau hibridă plug-in, reprezentând o creștere de trei ori mai mare față de 2019, după ce producătorii auto au lansat noi modele auto, pentru a respecta regulile în ceea ce privește emisiile poluante.

T&M estimează faptul că, în anul 2021, cota de piață a mașinilor electrice și hibride va crește până la 15%, pe măsură ce producătorii de automobile de pe întregul continent încearcă să reducă nivelul de emisii de CO2 la minim. Proiecțiile se bazează pe datele privind vânzările din prima jumătate a anului 2020, precum și pe creșterile preconizate, pe măsură ce producătorii auto încearcă să respecte restricțiile accentuate, care vor intra în vigoare în anul 2021.

„Vânzările de mașini electrice sunt în plină expansiune datorită standardelor UE privind emisiile de CO2”, a declarat Julia Poliscanova, directorul companiei Clean Vehicle. „Anul viitor, una din șapte mașini vândute în Europa va fi una de tip plug-in”.

Conform normelor, producătorii de autovehicule trebuie să reducă emisiile medii de CO2 ale vehiculelor la 95g/km, în caz contrar vor suporta amenzi în valoare de miliarde de euro.

În primele șase luni ale anului 2020, emisiile medii au scăzut de la 122 g/km la 111 g/km, aceasta reprezentând cea mai mare scădere pe o perioadă de șase luni din ultimul deceniu.

Totuși, organizațiile ecologice au criticat faptul că limitele, în ceea ce privește nivelul de CO2, nu se vor modifica până în anul 2030.

„Producătorii auto din UE au reintrat în cursa mașinilor electrice, dar fără obiective mai ambițioase în ceea ce privește emisiile de CO2 pentru anii 2025 – 2030, aceștia se vor plafona până în 2022”, a declarat Poliscanova.

Conform calculelor T&M, mai mulți producători de autovehicule rămân în continuare în urmă cu noile reguli, aceștia având nevoie de o creștere a vânzărilor de autovehicule electrice sau de achiziționarea unor credite de la un rival de pe piața auto, pentru a evita amenzi mari.

Sistemul le permite celor care au generat „credite” prin vânzarea de mașini electrice sau hibride plug-in să le vândă unor rivali care se străduiesc să respecte regulile. Valoarea creditelor scade în timp.

La începutul lunii octombrie 2020, compania Volvo Cars, a declarat că este deschisă vânzării creditelor către concurenți, având în vedere o creștere accentuată a cererii de autovehicule hibride în 2020. Conform T&M, Daimler, care este deținută parțial de compania ce deține si Volvo, Geely, este cel mai probabil să necesite achiziționarea de credite, deoarece a rămas în urmă cu obiectivele stabilite în acest sens.

De asemenea, unii producători de autovehicule au fost afectați de pandemia care a întârziat lansarea anumitor modele și a afectat cererea acestora. Lansarea modelelor de mașini electrice VW a fost încetinită de pandemie și, ca rezultat, obiectivele companiei nu au fost atinse. De asemenea, Hyundai și Kia rămân în urmă, în ceea ce privește vânzările modelelor electrice precum Hyundai Kona și Kia e-Niro, fiind amânate din cauza pandemiei.

Toyota, asemenea Mazda, este foarte aproape de îndeplinirea obiectivelor sale, datorită utilizării pe scară largă a autovehiculelor hibride tradiționale, care funcționează simultan cu un motor clasic și unul electric.

BMW, care se bazează pe mașini electrice hibride plug-in, precum și pe modelul său i3 complet electric, și-a atins obiectivele pentru anul 2020, la fel ca și Renault, care comercializează modelul lor electric, Zoe. Partenerul Renault, Nissan, care comercializează modelul lor electric, Nissan Leaf, este aproape de îndeplinirea obiectivele stabilite.