TehnoȘtiri

MAȘINILE ELECTRICE ÎN TIMPUL EVACUĂRILOR CAUZATE DE URAGANE

Pe data de 02 septembrie 2020, revista științifică „Ars” a analizat modul în care orașul Houston contracarează efectele uraganelor, în special răspunsului greșit al populației orașului împotriva uraganului Rita, în anul 2005. Pe atunci, milioane de oameni au ieșit pe drumuri pentru a scăpa de furtună, ajungând într-un trafic blocat. Editorul principal de tehnologie al revistei „Ars”, Lee Hutchinson, a fost unul dintre ei și a descris-o ca fiind o „evacuare haotică stupidă” care a avut loc la o medie de 10,8 km / h, timp de aproape o zi și o noapte întreagă, în căldura sufocantă a Texasului. Mulți au rămas fără combustibil pe șosea, datorită faptului că și-au lăsat mașinile pornite, în timp ce staționau timp de ore în șir cu funcționarea alternativă a aerului condiționat.

În comentarii, un cititor a pus o întrebare care a provocat o discuție îndelungată în cadrul biroului Ars. Ce legătura are acest lucru cu vehiculele electrice?

Staționarea în trafic sau deplasarea cu o viteză mică, timp de 20 de ore, este genul de lucru la care excelează o mașină electrică. Spre deosebire de o mașină cu motor, la relanti, bateria unui EV trebuie să alimenteze motorul electric numai atunci când este necesară mișcarea. Adăugați o frânare regenerativă care recuperează o parte din acea energie, care s-ar fi irosit sub formă de căldură, așa cum fac frânele la frecare, și este un avantaj pentru EV.

Acest lucru se aplică chiar dacă temperatura climei este mai ridicată decât temperatura corpului. După cum știu toți șoferii de vehicule, pornirea sistemului de control al climatizării, într-o mașină electrică, are un efect negativ asupra autonomiei bateriei.

Menținerea unei temperaturi plăcute în interiorul mașinii nu ar trebui să necesite mai mult de 2kW, deoarece condensatoarele electrice de aer condiționat, utilizate de vehiculele electrice, necesită mai puțină energie pentru a funcționa decât versiunile cu curea, a vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Funcționarea continuă a unui AC pe o Tesla, la o temperatură exterioară ridicată, va epuiza în cele din urmă bateria, dar după mașina cu motor V8, care va rămâne fără combustibil.

Într-o lume ideală, atâta timp cât destinația zonei de evacuare a furtunii se află în raza de acțiune a autonomiei mașinii, mânia Mamei Natură nu ar trebui să vă descurajeze să nu cumpărați o mașină electrică, ajutând astfel și la salvarea acesteia.

Dar nu trăim într-o lume ideală. Trăim într-una care se încălzește, cu furtuni din ce în ce mai distructive, care obligă oamenii să fugă din calea acestora. Cei care nu au autonomia suficient de mare pentru a ajunge în zona de evacuare, cu o singură încărcare, vor trebui să se oprească și să se conecteze la o stație electrică.

Într-o stare de evacuare, așteptați-vă la cozi

Folosind cel mai rapid încărcător de curent continuu DC, în cele mai ideale condiții, este nevoie de 10 ori mai mult timp pentru a reîncărca o baterie EV decât timpul necesar pentru alimentarea vehiculului cu combustie internă medie. Aceasta presupune 22,5 minute pentru a încărca un Porsche Taycan, de la 0 la 80%, și aproximativ două minute pentru a pompa 57 de litri de benzină într-o mașină. Aceasta înseamnă o zecime din capacitatea de încărcare pentru fiecare încărcător versus pompă sau mai rău.

În acest caz va fi nevoie de o așteptare lungă, pentru a utiliza un încărcător rapid DC. Acest lucru este valabil și pentru benzinării, în zilele dinaintea unui uragan. Pentru proprietarul unui EV care vrea să fie cu adevărat pregătit, poate achiziționa noile încărcătoare portabile, la un preț destul de mare.

Atât timp cât stația de încărcare este conectată la rețea, un șofer EV ar putea fi nevoit să aștepte un timp mai îndelungat pentru o încărcare, dar cel puțin va fi funcțională. De fapt, adoptarea vehiculelor electrice ar trebui să crească cu peste 45% înainte ca reîncărcarea vehiculelor să înceapă să devină o problemă. Acest lucru este detaliat într-o lucrăre recentă care folosește Uraganul Irma, din anul 2017, ca studiu de caz, pentru a vedea dacă actuala sursă de energie electrică este suficientă pentru a face față evacuărilor din timpul uraganelor.

În urma studiului, s-a constată că o flotă de evacuare, complet formată din mașini electrice ar putea provoca defecțiuni la rețeaua electrică din Florida, ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză. Va dura câteva decenii până când adoptarea vehiculelor electrice va atinge acest nivel și, între timp, mai multe vehicule electrice ar putea ajuta efectiv la evacuările din timpul uraganelor și la scăderile severe de benzină pe care le pot provoca.