TehnoȘtiri

CONSTRUIREA DE NOI DRUMURI AMENINȚĂ POPULAȚIILE DE TIGRI

(c)Sanjayda/Alamy

Mai mult de jumătate dintre populațiile de tigri sălbatici sunt amenințate de construirea drumurilor, situate în apropierea habitatelor lor, iar planificarea proiectelor foarte mari de infrastructură din Asia, ar putea expune tigrii la un risc și mai mare.

Începând cu anul 2006, habitatele tigrilor s-au redus cu 40% până în prezent, lăsând mai puțin de 4.000 de exemplare în sălbăticie. Tigrii care locuiesc în apropierea drumurilor sunt foarte vulnerabili, deoarece riscă să fie loviți de vehicule, să fie vânați de braconieri sau să întâmpine dificultăți în găsirea hranei.

Neil Carter și colegii săi, din cadrul Universității din Michigan, au folosit un set de date globale, pentru a calcula suprafața teritoriului tigrilor, care se întinde, în mare parte, între zona de sud și sud-est a Asiei, rezultând o lungime de 134.000 de kilometri de drumuri. Pe baza mediei densității populațiilor de tigri, ei au estimat că 57% dintre tigri trăiesc la 5 km de aceste drumuri, ceea ce reprezintă o distanță foarte mică.

Cercetătorii susțin faptul că distanța mică dintre habitat și drumuri ar putea conduce la scăderea populației de tigri din întreaga lume, cu mai mult de peste 20%. Până în anul 2050, aproximativ 24.000 de kilometri de drumuri noi sunt planificate pentru construcția acestora în zonele de habitat ale tigrilor, ceea ce va fi foarte dificil pentru animale să evite ruta de drum obișnuită.

De exemplu, Nepalul plănuiește o rețea mare de drumuri, care vor conecta toate satele sale. Acest proiect, împreună cu Noul Drum al Mătăsii din China, care este cel mai mare proiect de infrastructură din lume, va crea noi rute prin pădurile din sudul și sud-estul Asiei.

„Aceste proiecte ar putea fi dezastruoase dacă nu se va lua în calcul reducerea impactului acestora asupra populațiilor de tigri. Odată ce drumurile vor fi construite, acestea vor avea efecte negative de durată, care nu pot fi anulate”, a declarat Carter.

Carter susține că realizarea viitoarelor drumuri ar putea fi făcute în așa fel încât să aibă un impact căt mai mic asupra tigrilor, construindu-le departe de populațiile mari de tigri, interzicerea traficului pe timp de noapte, instalarea indicatoarelor rutiere pentru a avertiza șoferii cu privire la prezența tigrilor și construirea de treceri pentru tigri, care să faciliteze traversarea șoselelor spre zona lor sălbatică, din păduri. Aceste tipuri de drumuri au fost construite în Malaezia.

„În anul 2010, toate cele 13 țări cu populații de tigri sălbatici s-au pus de acord pentru o strategie care să dubleze populația de tigri, până în 2022. Începând cu anul 2016, cercetările au sugerat că populația globală de tigri sălbatici a încetat să scadă, având parte de o creștere considerabilă. Construirea de drumuri cu impact mic asupra tigrilor va fi crucială pentru atingerea acestui obiectiv”, a spus Carter.