Acasă Transporturi CONSTRUIREA DRUMURILOR DIN PLASTIC RECICLAT

CONSTRUIREA DRUMURILOR DIN PLASTIC RECICLAT

240
0
(c) Maksym Kozlenko/ Wikimedia Commons

Anual, sunt produse peste 400 de milioane de tone de plastic. Din acest volum, 75% dintre produse sunt aruncate, afectând formele de viață din oceane și umplând depozitele de deșeuri. Reciclarea acestor materiale a devenit mai importantă ca niciodată, iar o modalitate prin care oamenii încep să abordeze această problemă este prin crearea de drumuri din plastic.

Drumurile reciclate pot folosi până la 684.000 de recipiente de plastic sau aproape 2 milioane de pungi de plastic de unică folosință per kilometru. Comparând drumurile actuale cu proprietățile unui recipient din plastic, testele au arătat că includerea plasticului în amestecurile de asfalt dublează de fapt rezistența stratului, acesta fiind potrivit pentru traficul intens. Durabilitatea îmbunătățită este dată de proprietățile flexibile ale plasticului. Capacitatea materialului de a reveni la forma inițială după ce a fost supus unei tensiuni îi conferă o proprietate de auto-reparare, pe care drumurile asfaltate clasic nu o au. Pe lângă aceasta, drumurile vor putea avea aceleași calități esențiale, precum rezistența la intemperii, reducându-se, în același timp, probabilitatea de apariție a gropilor. Folosind materiale alternative, precum plasticul, aceste drumuri reciclate combat două probleme simultan.

În timp ce acestea folosesc materialul uzat care, în mod normal, ar fi avut efecte dăunătoare asupra mediului înconjurător, aceste drumuri din materiale reciclate reduc și cantitatea de bitum utilizată în procesul de asfaltare. Crearea unor drumuri mai durabile va reduce cererea de petrol pentru producție. Pentru fiecare tonă de bitum pe care plasticul o înlocuiește pentru crearea acestor drumuri, în procesul de producție se creează cu o tonă de dioxid de carbon mai puțin. Alte proiecte includ utilizarea anvelopelor uzate și chiar a deșeurilor din extracția uleiului de măsline.

Din punct de vedere structural, crearea unui drum solid din plastic este o sarcină complexă. Mai întâi, sticlele de plastic, pungile și alte articole sunt spălate și tăiate în bucăți mici. Acestea sunt topite la temperaturi de minim 170 ºC pentru a se combina cu amestecul de asfalt. Amestecul rezultat este folosit de muncitori pentru a acoperi drumurile netede, în mod similar cu procesele convenționale de asfaltare. Bucățile de plastic pot varia în anumite materiale plastice, creând drumuri cu proprietăți ușor diferite. Producătorii de drumuri pot alege dintre trei tipuri de pelete de plastic, ale căror proprietăți, precum flexibilitatea și durabilitatea, diferă. De exemplu, pe drumurile pe care vor circula camioane și autoturisme vor fi alese peletele cu rezistențe mai mari. Un exemplu, în care alegerea tipului potrivit de plastic este esențială, se poate găsi în Orientul Mijlociu. În acea zonă, peletele trebuie să fie fabricate din materiale plastice care pot rezista la deformarea sub căldura extremă și constantă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.